| کد خبر: 225861 |

با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش؛

◄ کلنگ احداث 4 واحد آموزشی در مغان به زمین زده شد

اردبیل - با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در سه شهر شمالی استان اردبیل کلنگ احداث چهار پروژه آموزشی بر زمین زده شد.

تین نیوز

در سفر یکروزه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به سه شهرستان شمالی اردبیل احداث این مدارس که از محل تخریب و بازسازی خواهد بود، در شهرهای جعفرآباد، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز آغاز شد تا احداث آنها با محوریت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به سرانجام برسد.

مهرالله رخشانی‌مهر بعد از ورود به فرودگاه پارس‌آباد و استقبال مسئولان محلی با حضور در شهر جعفرآباد کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه این شهر بر زمین زده شد تا این پروژه آموزشی در مدت دو سال به سرانجام برسد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین از دبستان خدیجه جعفرآباد بازدید و قول مساعد برای تامین اعتبار خرید تجهیزات و هوشمندسازی این مدرسه نوساز داد تا دانش‌آموزان در این مدرسه تحصیل خود را به شایستگی انجام دهند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس که به همراه فرمانداران و روسای آموزش و پرورش سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز از پروژه آموزشی بازدید می‌کرد، در شهرستان بیله‌سوار دستور آغاز عملیات اجرایی دبستان طالقانی این شهرستان مرزی را صادر تا این مدرسه 12 کلاسه با تامین اعتبار دولتی اجرا شود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار 6 هزار دانش‌آموز در بیش از 76 مدرسه مشغول تحصیل هستند که 521 معلم و کادر آموزشی فعالیت مناسبی را در این حوزه دارند.

شیخی اظهار کرد: دو مدرسه از محل تخریب و بازسازی در شهرستان اجرایی و عملیاتی می‌شود و در کنار آن امیدواریم تجهیز مدارس شهرستان به سیستم هوشمند و برخی از ملزومات ضروری را شاهد باشیم.

وی از تجهیز کلیه مدارس این شهرستان به سیستم گرمایشی استاندارد خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی بخاری‌های نفتی و گازی در مدارس این شهرستان برچیده شده و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا مدارس ایمن و استانداری را در شهرها و روستاهای بیله‌سوار برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیله‌سوار از جمع‌آوری مدارس خشتی، گلی و سنگی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: قدیمی‌ترین مدرسه شهرستان بیله‌سوار در حال حاضر به عنوان واحد آموزشی فعال پذیرای دانش‌آموزان است ولی پیشنهاد می‌کنیم این مدرسه قدیمی به موزه آموزش و پرورش تبدیل شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با حضور در شهرستان پارس‌آباد مدرسه 12 کلاسه پارس‌آباد را کلنگ‌زنی کرد تا این مجموعه آموزشی نیز شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد در این مراسم اظهار کرد: 32 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 500 فرهنگی شاغل و بازنشسته در پارس‌آباد در سنگر تعلیم و تریبت حضور دارند.

هاشمی به فعالیت 130 باب ساختمان آموزشی اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان پارس‌آباد برخلاف سایر شهرها با موجی از مهاجرت خانواده‌ها و دانش‌آموزان روبرو هستیم به طوری که سالانه یک هزار و 700 دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان شهرستان پارس‌آباد افزوده می‌شود.

وی نیاز ضروری به توسعه فضای آموزشی و تکمیل سالن‌های ورزشی و مجموعه خدمات رفاهی را در این شهرستان یادآور شد و بیان کرد: در کنار احداث مدرسه 12 کلاسه دو سالن ورزشی و استخر فرهنگیان در پارس‌آباد نیاز به تامین اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی دارد که امیدواریم از ثمرات این سفر تکمیل این مجموعه‌های عمرانی باشد.

هاشمی افزود: با توجه به حضور میهمانان در ایام نوروز و تابستان ما در این شهرستان به مجتمع خدماتی – رفاهی و خانه معلم نیازمندیم که به تامین اعتبار ملی و استانی در این زمینه می‌توانیم اقدام مناسبی را انجام دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس همچنین با حضور در شهرستان اصلاندوز کلنگ احداث مدرسه 12 کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی را بر زمین زد تا این واحد آموزشی به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.

در شهرستان اصلاندوز 84 واحد آموزشی وجود دارد که 30 واحد از این مدارس کانکسی بوده و نیاز به تخریب و بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی برای کاهش تراکم کلاس‌های درس وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.