| کد خبر: 225813 |

مترو تهران مشکل نقدینگی دارد

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل برای ناوگان مترو عنوان کرد و گفت: با تمام توان برای سرویس دهی مطلوب به مسافران شهر زیرزمینی تلاش می‌کنیم.

تین نیوز

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل برای ناوگان مترو عنوان کرد و گفت: با تمام توان برای سرویس دهی مطلوب به مسافران شهر زیرزمینی تلاش می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت روز سه شنبه ضمن گرامیداشت ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرده ام به جای بیان مشکلات راهکاری برای سرویس دهی مناسب تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده ایم.

نوبخت گفت: کار در مترو تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک تک پرسنل محقق نمی شود اما توانسته ایم در این سال ها با تمام مشکلات و کمبودها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، درخطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۰ دقیقه اجرا می شود و این در حالی است که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تامین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.

وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید براساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷ میلیون سفر در روز برسد.  

نوبخت تصریح کرد: متروی تهران و حومه به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت های فسیلی بسیار تاثیر گذار است.  

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا از سوخت های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین می شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می شوند.

نوبخت با بیان اینکه  در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودرو شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو است خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی تاکید کرد: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده ایم تا چرخ های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.