| کد خبر: 225809 |

◄ شبیه سازی لکوموتیو ایران در خاورمیانه

کلاس‌های ۳۲ فراگیر افغانستانی در سه دوره متصدی ترافیک، سوزنبان و بازرس فنی برگزار می شود و برای سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۷۰۰ دوره آموزشی طبق سند تحول راه آهن را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۹۵ درصد این دوره‌ها تاکنون برنامه‌ریزی و برگزار شده است و برنامه‌های آموزشی متوقف نشده است.

تین نیوز

مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه آهن امروز در مراسم افتتاح دوره آموزشی کارکنان راه‌آهن افغانستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن، نماینده وزارت خارجه از میز افغانستان و سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، در شرکت راه آهن برگزار شد، با اشاره به اینکه در کرج ظرفیت 3 سیمیلاتور آلستوم، GM و GE را داریم، بیان کرد: سیمیلاتور راه آهن ما در کرج، در منطقه خاورمیانه بی نظیر است.

به گزارش تین نیوز، زهرا قیومی ادامه داد: کلاس‌های ۳۲ فراگیر افغانستانی در سه دوره متصدی ترافیک، سوزنبان و بازرس فنی برگزار می شود و برای سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۷۰۰ دوره آموزشی طبق سند تحول راه آهن را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۹۵ درصد این دوره‌ها تاکنون برنامه‌ریزی و برگزار شده است و برنامه‌های آموزشی متوقف نشده است.

مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه آهن افزود: آموزش حضوری، آموزش از راه دور، آموزش جوار کار و آموزش دیجیتال را در دوره های آموزشی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کرج ظرفیت 3 سیمیلاتور آلستوم، GM و GE داریم، بیان کرد: سیمیلاتور راه آهن ما در کرج، در منطقه خاورمیانه بی نظیر است، در حوزه ظرفیت کارگاه آموزشی، ۴ کارگاه آموزشی موتور، ترمز، بوژی، برق و تهویه داریم.

قیومی بیان کرد: ۱۷ هزار متر مربع فضای آموزشی در ستاد و مناطق راه آهن داریم، ۴۵۴ نفر مدرس تخصصی داریم که در حال تنظیم کارت مدرسان تخصصی هستیم.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن ایران با اشاره به برگزاری این دوره برای ۳۲ نفر از فراگیران افغانستانی تا ۲۰ بهمن گفت: برنامه بازدید از کنترل مرکزی راه آهن و بازدید از کارخانجات و مرکز سیمیلاتور کرج را برای این فراگیران افغانستانی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: بازدید از CTC و کنترل علائم الکترونیک در اداره کل راه آهن کرج و پنج روز آموزش در راه آهن طبس از دیگر برنامه های آموزشی برای فراگیران افغانستانی است همچنین بازدید از مراکز فرهنگی گردشگری و مذهبی به درخواست فراگیران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.