| کد خبر: 225806 |

◄ پرداخت بیش از ۹۰۰ فقره تسهیلات کم بهره برای تهیه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پرداخت ۲۹۵۹ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به دهیاری‌ها برای کمک به خرید بیش از ۹۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی طی دولت دوازدهم خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پرداخت ۲۹۵۹ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به دهیاری‌ها برای کمک به خرید بیش از ۹۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی طی دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کریمی ضمن اشاره به تداوم برنامه های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای تامین ماشین‌آلاتی نظیر لودر، بکهولودر، مینی‌لودر، گریدر، کامیون کمپرسی، تراکتور، حمل زباله و ... می‌باشد که به منظور کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در روستاها، ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری‌ها، مدیریت پسماند و ... به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها  واگذار می شود.‌

وی در ادامه عنوان نمود: کمیته ملی وام دهیاری‌ها در راستای توانمندسازی نهاد دهیاری و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی با همکاری بانک‌های عامل تشکیل شده که در هر جلسه آن، طرح‌های متعددی با حضور اعضای کمیته مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر تخصیص این تعداد تسهیلات کم‌بهره به دهیاری‌ها برای تهیه ماشین‌آلات، تاکنون تعداد 16927 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی نیز از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دهیاری‌های سراسر کشور واگذار شده است.

کریمی افزود: دهیاری‌ها می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشاره شده، پس از اخذ مصوبه شورای اسلامی روستا و طی مراحل قانونی مربوط، گزارش توجیهی فنی و اقتصادی لازم را وفق دستورالعمل ابلاغی تهیه و ضمن اخذ پیش فاکتور از شرکت های معتبر تولیدکننده ماشین آلات، مدارک تکمیلی را از طریق بخشداری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها برای طی مراحل بررسی و تصویب در کمیته وام دهیاری‌ها، به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال ‌نمایند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص استفاده مطلوب دهیاریها از این ظرفیت برای تأمین ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی مورد نیاز و درآمدزایی برای دهیاری، بر لزوم استفاده صحیح و مناسب از ماشین‌آلات و اعمال نظارت‌های دقیق و مستمر استانداری‌ها از طریق واحدهای تابعه بر عملکرد دهیاری‌ها در این زمینه تاکید نمود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.