| کد خبر: 225792 |

۱۱ هزار ماموریت توسط پلیس فرودگاه های کشور انجام شد

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: پلیس فرودگاه ها به عنوان زیر مجموعه بخش پیشگیری کشور امسال بیش از ۱۱ هزار ماموریت انجام داده است.

تین نیوز

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: پلیس فرودگاه ها به عنوان زیر مجموعه بخش پیشگیری کشور امسال بیش از ۱۱ هزار ماموریت انجام داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسن مهری روز سه شنبه در بخش دیگری از سخنان خود در آئین تودیع و معارفه فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی پیام  البرز افزود: با توجه به اینکه فرودگاه پیام زیر مجموعه شرکت فرودگاه ها نیست اما تعامل خوبی با مجموعه پلیس داشته و به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های کشور در این بخش است.

همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این آئین گفت: موفقیت و پیشرفت در این منطقه مرهون تلاش های صادقانه تمام نیروها از جمله سپاه و نیروی انتظامی است.

نادر ثناگو مطلق با اشاره به امنیت فرودگاه های کشور افزود: عملکرد پلیس فرودگاه ها موجب شده تا امروز امنیت خوبی در تمام فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه بین المللی پیام برقرار باشد.

در ادامه این مراسم از زحمات سرهنگ علی اکبر یکانلو فرمانده سابق پلیس فرودگاه بین المللی پیام تقدیر و سرهنگ رودسرابی به عنوان فرمانده پلیس این فرودگاه معرفی شد.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن،  در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

آغاز به کار بخش مسافری فرودگاه پیام

مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام که تا پیش از این به عنوان تنها فرودگاه باری کشور مشغول به فعالیت بود، یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست مردم این استان بود که در سال ۹۸ پس از سال ها  انتظار محقق شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.