| کد خبر: 225770 |

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

فیزیوتراپی حرفه‌ای در حوزه سلامت است که به افراد در حفظ و بازیابی حرکات، قدرت و عملکرد بدن کمک میکند و باعث میشود که فرد سلامتی خود را بدست آورد.

تین نیوز

فیزیوتراپی حرفه‌ای در حوزه سلامت است که به افراد در حفظ و بازیابی حرکات، قدرت و عملکرد بدن کمک میکند و باعث میشود که فرد سلامتی خود را بدست آورد. فیزیوتراپیست‌ها درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد بدن اطلاعات زیادی دارند و مهارت‌های لازم برای تشخیص، ارزیابی و درمان نشانه‌های بیماری، مصدومیت و ناتوانی حرکتی را دارند. آن‌ها در زمینه علم حرکت تحقیقاتی انجام دادند و تلاش می‌کنند که ریشه‌ی اصلی مصدومیت و آسیب را پیدا کنند. فیزیوتراپی علاوه بر توانبخشی، اصولی برای جلوگیری از مصدومیت و تقویت سلامت و تندرستی ارائه میدهد.

258456

مزایای برتر فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

فیزیوتراپی برای افراد در هر سنی مفید است. یک برنامه فیزیوتراپی سفارشی به فرد کمک میکند تا به سطح عملکرد قبلی خود برگردد. فیزیوتراپی در منزل پاکدشت در موارد زیر میتواند برای شما مفید باشد:

  • اجتناب از جراحی: اگر فیزیوتراپی درد را از بین ببرد یا باعث بهبود جراحت شود، می‌تواند از جراحی جلوگیری کند. حتی اگر جراحی توسط پزشکان توصیه شود، قبل از جراحی می‌شود از فیزیوتراپی سود برد.
  • کاهش یا از بین بردن درد: برخی از درمان‌ها و تکنیک‌های فیزیوتراپی به تسکین درد و بازیابی عملکرد مفصل و عضله کمک میکنند و به نوبه خود درد را کاهش میدهند. این روشهای درمانی مانع بازگشت دوباره‌ی درد می‌شود.
  • بهبودی از سکته مغزی: پس از سکته‌ی مغزی احتمال دارد که مشکلات متعدد حرکتی برای فرد مبتلا به وجود آید فیزیوتراپی به تقویت نقاط ضعف بدن کمک می کند و تعادل و راه رفتن را بهبود می بخشد. فیزیوتراپیست توانایی بیمار مبتلا به سکته مغزی در حرکت را بهبود می بخشد تا بتواند استقلال بیشتری داشته باشد.
  • بهبودی یا جلوگیری از آسیبهای ورزشی: فیزیوتراپیستها به وضوح این را درک میکنند که چگونه ورزشهای مختلف میتوانند خطر ابتلا به انواع خاصی از آسیبها را افزایش دهند. فیزیوتراپیستها برای اطمینان از بازگشت بیمار به زندگی سالم، برنامه بهبودی مناسب یا برنامه‌های ورزشی جهت پیشگیری از آسیب را برای بیمار طراحی میکنند.
  • تحرک را بهبود میبخشد: اگر در ایستادن، حرکت یا راه رفتن مشکلی داشته باشید، مهم نیست که در چه سنی هستید، فیزیوتراپی همیشه میتواند به شما کمک کند. تمرینات تقویت کننده و همچنین تمرینات کششی به شما در بازیابی توانایی حرکت کمک میکند.
  • مدیریت بیماری دیابت: به عنوان بخشی از یک برنامه کلی مدیریت دیابت، ورزش و فیزیوتراپی به کنترل قند خون کمک میکنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت در پاهای خود درد احساس میکنند. فیزیوتراپیستها ممکن است به این بیماران آموزش دهند و در زمینه مراقبت از پا کمک کنند تا از مشکلات اضافی موجود جلوگیری شود.
  • مدیریت بیماریهای قلبی: برای درمان مشکلات ریوی، فیزیوتراپی از طریق تمرینات تقویت تنفس به بهبود کیفیت زندگی کمک میکند. فیزیوتراپی به درمان مشکلات ریوی کمک میکند.
  • مدیریت سلامت خانمها: خانم ها نگرانی‌های خاصی مانند بارداری و مراقبتهای پس از زایمان در مورد سلامتی دارند. فیزیوتراپیست ممکن است درمان ویژه ای برای سرطان پستان، بی اختیاری روده، فیبرومیالژیا، یبوست، ورم لنفاوی، درد لگن و بی اختیاری ادرار ارائه دهد.

فواید فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

فیزیوتراپی در منزل مزایایی به همراه دارد، برخی از این مزایا عبارتند از:

1- افزایش راحتی

فیزیوتراپی در منزل به این معنی است که شما در محیط آشنا تحت درمان قرار خواهید گرفت. در نتیجه هنگام انجام فیزیوتراپی راحت خواهید بود. و احساس امنیت بیشتری پیدا می‌کنید. افزایش سطح راحتی با سرعت بهبودی مرتبط است. همچنین انجام فیزیوتراپی در منزل باعث کاهش حواس پرتی، افزایش تمرکز و بهبود پروسه ی درمان میشود.

2- مراقبتهای سفارشی

فیزیوتراپی در وهله‌ی اول با هدف ارائه مراقبت های لازم برای تسریع روند بهبودیتان انجام میشود. در درمانهای خانگی، به احتمال زیاد فیزیوتراپیست توصیه ها، نکات و مراقبت های شخصی را ارائه میدهد که به تسریع بهبودیتان کمک میکند. این توصیه‌ها معمولاً متناسب با محیطی که در آن زندگی میکنید به شما ارائه میشود. همچنین، شما میتوانید طول هر جلسه درمان را بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود تنظیم کنید.

3- رفع موانع

بسیاری از افراد دوست دارند از مزایای بی نظیر فیزیوتراپی بهره مند شوند. با این حال، عوامل مختلفی مانند حمل و نقل و رفتن به مراکز درمانی، موانعی را در مسیر بهره‌مندی از خدمات ایجاد می کنند. با انتخاب خدمات فیزیوتراپی در منزل هوم کا، دیگر نگران این موانع نخواهید بود. شما میتوانید بدون نگرانی و استرس از مزایای فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید.

4- مناسب برای بیماران

برخی از افراد قادر به شرکت در جلسات فیزیوتراپی در مطب‌ها و بیمارستان‌ها نیستند. اینها افرادی هستند که خطر ابتلا به انواع ویروس ها و عفونت ها در آنها در زیاد است و کسانی که دارای معلولیت یا مشکلات حرکتی هستند با انتخاب خدمات درمانی هوم کا در منز ل می توانند در محیط تمیز منزل خود تمرینات فیزیوتراپی را به همراه متخصص انجام دهند. اگر حین درمان، فرد نگرانی و استرس نداشته باشد به بهبود پروسه ی درمان کمک زیادی می‌کند.

5- صرفه جویی در زمان

یک مزیت عمده فیزیوتراپی در منزل پاکدشت این است که میتوانید بر اساس برنامه زمانیتان تا حدی که میتوانید زمان جلسه‌ی فیزیوتراپی را تغییر دهید. همچنین، فیزیوتراپی در منزل باعث صرفه جویی در وقت با ارزشتان میشود. با استفاده از خدمات مراقبت در منزل هوم کا لازم نیست نگران گیر افتادن در ترافیک باشید. اگر وقت تان برای شما باارزش است، انتخاب فیزیوتراپی در منزل گزینه‌ی مناسبی است.

6- نظارت اعضای خانواده

یکی از مزایای دیگر فیزیوتراپی در منزل این است که اعضای خانواده بر پروسه‌ی درمان نظارت دارند. افرادی که از نظر جسمانی و حرکتی مشکل دارند به کمک اعضای خانواده احتیاج دارند. بنابراین، انجام فیزیوتراپی در منزل باعث میشود که خانواده از این جزئیات اطلاع پیدا کند. فیزیوتراپ با اعضای خانواده صحبت میکند تا با در جریان جلسات درمانی قرار بگیرند. هر یک از اعضای خانواده برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند درمان میتوانند با فیزیوتراپ صحبت کنند.

5 روش درمانی رایج فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

روشهای فیزیوتراپی مختلفی وجود دارند. روش یا تکنیک فیزیوتراپی باتوجه به نظر فیزیوتراپ و متناسب با شرایط منحصربه‌فرد هر فرد انتخاب خواهد شد. در ادامه به معرفی تکنیک‌ها و روش‌های درمانی در فیزیوتراپی میپردازیم.

  1. محرک الکتریکی و تِنس

گاهی اوقات از محرک الکتریکی و تنس برای کاهش درد در اطراف بافت آسیب‌دیده استفاده می‌شود. یک نوع دیگر از محرک الکتریکی هم برای منقبض کردن عضلات استفاده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان به بازیابی کارایی ماهیچه‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

  1.  استفاده از نواردرمانی کششی

بیشتر فیزیوتراپ‌ها برای افزایش اثربخشی برنامه ی توان‌بخشی، نواردرمانی کششی استفاده می‌کنند. نواردرمانی کششی از نوعی پارچه ی انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود و وقتی که از آن‌ روی بدن استفاده می‌شود، همراه با حرکات بدن این نوار هم کش می‌آید. این نوار مستقیما روی پوست بدن قرار می‌گیرد و از آنجایی که تا چند روز ماندگاری دارد، در این مدت نیاز به تعویض نیست. نوار درمانی کششی کاربردهای مختلفی مانند منقبض کردن عضلات، کاهش گرفتگی عضلات، تسکین درد و ورم دارد.

  1.  نوردرمانی

در روش نور درمانی از نوری با طول‌ موج مشخص استفاده می‌شود و با استفاده از این روش امکان تسریع در روند بهبودی بافت‌های آسیب‌دیده بیشتر می شود. این روش کاملاً بدون درد است. از این روش درمانی می‌توان برای التهاب و بهبود زخم و تسکین درد استفاده کرد.

  1. ورزش‌درمانی

ورزش فعالیتی است که درکنار فعالیت‌های روزانه انجام می‌شود و روی انعطاف‌پذیری، قدرت و هماهنگی بدن تأثیر دارد. همچنین، انجام تمرینات ورزشی به پیش‌گیری از مشکلات حرکتی کمک می‌کند. ورزش درمانی روی نحوه‌ی انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر دارد. ورزش درمانی می‌تواند شامل حرکات کششی به منظور کاهش فشار روی مفصل‌ها، تمرینات استقامتی برای تقویت عضلات شکم و باسن، پیاده‌روی و انواع فعالیت‌های دیگر باشد. انجام فیزیوتراپی در منزل توسط متخصص به شما یاد میدهد که چگونه در منزل خودتان با انجام تمرینات ورزشی از بروز مشکلات حرکتی پیشگیری کنید.

  1. امواج فراصوت

فیزیوتراپ با استفاده از حرارت حاصل از امواج فراصوت بسیاری از اختلالات عضلانی-اسکلتی مانند رگ‌به‌رگ شدن، کشیدگی عضلات و التهاب تاندون را درمان کند. فیزیوتراپ این کار را از طریق استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌دهد. قبل از استفاده از دستگاه، ژل مخصوصی روی پوست استفاده شده تا امواج فراصوت بهتر جذب پوست شوند. این دستگاه به‌آرامی روی پوست قرار می‌گیرد و در اطراف محل آسیب‌دیده به‌شکل دورانی حرکت داده میشود.

تبلیغ

 

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت با هوم کا

اگر ساکن پاکدشت هستید و به هردلیلی نیاز به انجام فیزیوتراپی در منزل را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که از خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا استفاده کنید. هوم کا، خدمات اعزام فیزیوتراپ به منزل را با هزینه ی مناسب به شما ارائه می دهند و افراد از اقشار مختلف میتوانند بدون نگرانی درباره مسائل مالی از خدمات فیزیوتراپی لگن در منزل هوم کا استفاده کنند. هزینه فیزیوتراپی به عوامل مختلفی مانند میزان آسیب دیدگی، نوع ابزارها و روشهای مورد استفاده و غیره بستگی دارد. اگر میخواهید که درباره‌ی جزئیات خدمات هوم کا اطلاعات بیشتری کسب کنید با شماره ی 91025595-021 تماس بگیرید یا به وبسایت هوم کا به آدس www.homeca.ir مراجعه نمایید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.