| کد خبر: 225769 |

نمایندگان مجلس از توضیحات ظریف قانع نشدند

ظریف امروز برای پاسخ به سوال دو تن از نمایندگان مجلس راهی خانه ملت شد، سوالاتی که پس از پاسخ وزیر امور خارجه، نمایندگان از ان قانع نشدند و دو کارت زرد به وی دادند.

تین نیوز

ظریف امروز برای پاسخ به سوال دو تن از نمایندگان مجلس راهی خانه ملت شد، سوالاتی که پس از پاسخ وزیر امور خارجه، نمایندگان از ان قانع نشدند و دو کارت زرد به وی دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداو سیما،جواد کریمی قدوسی نخستین نماینده سوال کننده از وزیر امور خارجه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بود سوالی در خصوص علت تلاش برای مذاکره به آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی .

 ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات از وزیر امور خارجه گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال مذکور در دستور رسیدگی مورخ ۱۸/۶/۱۳۹۹ کمیسیون قرار گرفت. نظر به عدم حضور غیرموجه جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه و مستند به تبصره (۱) ماده (۲۰۸) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال مذکور وارد تلقی می‌شود. مراتب جهت طرح در صحن علنی ایفاد می‌گردد.

آقای ظریف در نشست علنی امروز در بخش اول اظهارات خود در پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد گفت :  خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس دونالد ترامپ در آمریکاست، توانستیم با با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.

 ابتدا باید توضیح مختصری درباره علت عدم حضورم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عرض کنم و از نمایندگان محترم عذرخواهی داشته باشم چرا که همزمان با جلسه کمیسیون اجلاس وبیناری سران آستانه تشکیل شد و من ناگزیر به شرکت در آن جلسه بودم و نتوانستم خدمت دوستان شرفیاب شوم؛ وظیفه ما حضور در جلسات کمیسیون است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه به دلیل مشغله‌های گسترده برخی اوقات امکان حضور در جلسات پیش بینی شده در مجلس فراهم نمی‌شود، گفت: در این رابطه به دوستان کمیسیون امنیت ملی حق می‌دهم چرا که این بار دومی بود که برای حضور من در کمیسیون برنامه‌ریزی شده بود و من نتوانستم در نشست کمیسیون حاضر شوم.

وی درباره موضوع سوال اضافه کرد: سیاست خارجی وظیفه و هدف مشخصی با رویکرد جلوگیری از موفقیت آمریکا را دنبال می‌کند، ابزار سیاست خارجی نیز ابزارهای مشخصی است.

اقای ظریف تصریح کرد: ابزاری که در اختیار مسئول سیاست خارجی است مذاکره، مصاحبه و ائتلاف‌سازی است و ابزار دیگری را ما در اختیار نداریم.

عضو کابینه دولت ادامه داد: خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس دونالد ترامپ در آمریکا است، توانستیم با همین ابزار و با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.