| کد خبر: 225748 |

◄ انجام پروازها به معنای سودده بودن ایرلاین ها نیست

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید ایرلاین های داخلی به سختی سرپا مانده اند و اگر پروازها انجام می شود به معنای سوددهی آنها نیست.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید ایرلاین های داخلی به سختی سرپا مانده اند و اگر پروازها انجام می شود به معنای سوددهی آنها نیست.

روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در گفتگویی عنوان کرده بود که هیچ ایرلاین داخلی زیان ده نیست و اگر ایرلاین‌ها زیان‌ده بودند تاکنون صورت‌های مالی حسابرسی شده را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کردند تا پس از بررسی توسط یک کمیته کارشناسی اگر دیدیم اینها واقعا زیان‌ده هستند برای آنها چاره‌ای بیاندیشیم. این در حالی است که هیچکدام از ایرلاین‌ها صورت‌های مالی حسابرسی شده نیاوردند و استقبال هم نکردند.

سخنان وزیر راه و شهرسازی واکنش رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی در پی داشت. یونس دقیق کیا در این رابطه به زیان ایرلاین های داخلی اشاره کرده و گفته است: بر اساس گزارش های یاتا، شرکت های هواپیمایی در تمام کشورها از جمله ایران از شروع بحران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شده اند و این در حالی است که پیش بینی می شود ترافیک هوایی تا سال 2024 به شرایط طبیعی باز نگردد .

وی ضرر شرکتهای هواپیمایی ایران را به دلیل وجود تحریم ها برای تامین قطعات، افزایش نرخ ارز و اعمال محدودیت 60 درصد مضاعف خواند و افزود: بسیاری از ایرلاین های ایرانی به سختی سرپا مانده اند و اگر پروازها با همه این سختی ها انجام می شود، نشانه سود دهی آنها نیست، بلکه انجام مسئولیت اجتماعی آنها است.

دقیق کیا در توضیح گفته های وزیر راه و شهرسازی که عنوان کرده است ایرلاین ها مدارکی دال بر زیان ده بودن ارائه نکرده اند، بیان کرده است: تعدادی از ایرلاین ها صورتهای مالی 98 و شش ماهه 99 خود را به موقع آماده و تحویل دادند و برخی نیز به دلیل عدم برگزاری مجامع قانونی بخاطر شرایط کرونا و تطابق صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه اول سال ١٣٩٨ و 6 ماهه اول سال ١٣٩٩در حال تکمیل و ارسال آنها هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی می گوید ایرلاین های داخلی به سختی سرپا مانده اند و اگر پروازها انجام می شود به معنای سود دهی آنها نیست.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 1

    آقای دقیق کیا،دوست محترم،
    لطفا ریز تراز عملیات و هزینه هوانوردی و غیرهوانوردی بازاء هر صندلی کیلومتر را شفاف و بدون عدد سازی ماهرانه ذیحسابان خاص!! به یک پانل تخصصی مستقل زیر نظر سازمان حسابرسی ارائه نمایید تا ثابت شود ایرلاینها ،مخصوصا ایران ایر،ماهان،آسمان،کیش ایر و..... کاملا از فروردین 1397تا پایان شهریور سودی بین صد تا 200 درصد از پروازهای داخلی و بین المللی داشته اند.صادق باشید و پشت اعداد ناصحیح پنهان نشوید.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    تنها ماهی که ایرلاینها هزینه و درآمدشان یکی شد ،تیرماه 1399 بود ، ولی در سایر ماه ها فقط سود بود ،آقای دقیق کیا!!!!

  • x733 1 0

    توقف و ورشکستگی در مفاهیم حسابداری و حقوقی با هم متفاوت هستند اگر شرکتها سود و توسعه ناوگان و خدمات نداشته باشند به معنای افول است حالا هر شخصیتی هر نامی مایل است روی آن بگذارد...اگر منتظر اعلام ورشکستگی حقوقی ایرلاین ها هستند تا فاجعه اتفاق بیوفتند باید عرض کنیم زیاد دور نیست...