| کد خبر: 225730 |

آغاز پروژه اتصال خط ۳ و ۱ مترو در سال آینده

مدیرعامل متروی تهران در از کلنگ زنی پروژه اتصال خط ۳ و ۱ مترو در سال آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل متروی تهران در از کلنگ زنی پروژه اتصال خط ۳ و ۱ مترو در سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی امام صبح امروز در حاشیه مراسم تکمیل ورودی های ایستگاه «کمیل» و راه اندازی ورودی مستقل ایستگاه «مهدیه» برای افراد کم توان جسمی و حرکتی ، در مورد توسعه شمالی خط ۳ گفت: این توسعه در برنامه جامع حمل ونقلی تهران نیز پیش بینی شده است  که برهمین اساس انشعاب شمالی خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد آغاز شده و بعد از گذر از محدوده نیاروان به تجریش رسیده و در ایستگاه تجریش به خط یک متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر مترو نهایی شده و تفاهم نامه ای نیز امضا شده و در حال تدوین اسناد قراردادی هستیم تا هر چه سریعتر این اتصال خط ۳ و ۱ مترو محقق شود افزود: کار هنوز شروع نشده اما منطقه ۱ تعدادی از ظرفیت های غیر نقد خود همچون زمین و.. را معرفی کرده است و امید است براساس برنامه ریزی، اوایل سال آینده کلنگ این اتصال به زمین زده شود و حدقل چهار تا پنج سال هم زمانبری خواهد داشت.

امام همچنین از رونمایی یک رام قطار ملی با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد خبر داد و گفت: این اتفاق ویژه با حمایت شهرداری، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار است که رخ میدهد چرا که پیش از این قطارهای مترویی عمق داخلی سازی ۳۰ درصد داشتند و این اتفاقا ویژه ای است.

وی با بیان اینکه قرار داد ۱۰۵ دستگاه واگن نیز با شرکت واگن سازی تهران در حال مبادله است  و امید است منابع دولتی را بتوانیم به موقع تامین کنیم افزود: در مورد افتتاح ایستگاه های جدید مترو نیز باید بگویم برنامه ریزی ما افتتاح ۱۲ ایستگاه تا پایان سال بود که دو ایستگاه افتتاح شد و ۱۰ ایستگاه نیز در برنامه افتتاح داریم که امید است با تزریق به موقع منابع مادی این ایستگاه ها افتتاح شود و امیدواریم این ایستگاه‌ها افتتاح شود.

امام در مورد افتتاح ورودی ایستگاه مترو کمیل نیز گفت: ورودی غربی ایستگاه کمیل در خط ۷ مترو در سال ۹۷ افتتاح شد و حالا شاهد بهره برداری از ورودی شرقی هستیم که در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ شهرداری قرار گرفته است اما این ورودی با  پله برقی و آسانسور کاملا بومی افتتاح شده و برای ما موجب افتخار است که با رویکرد  جدید بیش از گذشته از توان داخلی استفاده کردیم و این ورودی برای حرکت افراد کم توان مناسب سازی شده است و امید است با بهره برداری از این ورودی ساکنان بخش شرقی نواب از مترو بیشتر و بهتر، بهره ببرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.