| کد خبر: 225617 |

بیش از ۱۵ هزار راننده تاکسی تسهیلات کرونایی دریافت کردند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۲۵ راننده تاکسی در طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات دو میلیون تومانی دریافت کردند.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۲۵ راننده تاکسی در طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات دو میلیون تومانی دریافت کردند.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ضامنی روز شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان افزود: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مبلغ ۶ میلیون تومان به همه رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و سایر ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی بود که در سامانه کارا ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: فهرست ۶۴۸ هزار نفر رانندگانی را که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند، از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم.

ضامنی گفت: در مجموع از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های مختلف حمل و نقل درون شهری فرآیند ثبت نام خود را تکمیل و ۱۲۲ هزار و ۸۸۲ راننده نیز وام خود را دریافت کردند و ۵۷ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از مشاغل زمانی در نظر قرار گرفته شده بود که اکنون زمان ثبت نام رانندگان به پایان رسیده و آنها تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: متناسب با هر شهر یک سهمیه مشخص شد و آن را در اختیار شهرها قرار دادیم تا آنها این تسهیلات را به افراد آسیب دیده یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند و متناسب با روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند سال ۹۸) تا کنون ۱۲۰۰ راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده اند و ۹۱ راننده نیز فوت کرده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.