| کد خبر: 225608 |

سه هزار نفر برای مسکن ملی در مازندران نام‌نویسی کردند

معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که سه هزار و ۴۵ نفر متقاضی جدید در مرحله چهارم برای مسکن ملی در ۲ شهر سورک و سلمانشهر ثبت نام کرده‌اند.

تین نیوز

 معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که سه هزار و ۴۵ نفر متقاضی جدید در مرحله چهارم برای مسکن ملی در ۲ شهر سورک و سلمانشهر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، سید مهدی راهگشا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در  این مرحله با توجه به تامین زمین در شهرهای سورک و سلمانشهر  ۵۲۰ واحد مسکن ملی پیش بینی شده که سهم شهر سورک ۴۶۰ واحد و سلمانشهر  ۶۰ واحد است.

وی گفت که با پایان یافتن ثبت نام متقاضیان مسکن ملی در ساعت ۲۴ پنجشنبه شب ۲۵ دی ماه ، آمار ثبت نام کنندگان به بیش از ۶ برابر ظرفیت مصوب ۲ شهر رسیده است.

راهگشا افزود : در مجموع برای ۴۶۰ واحد مسکن ملی در شهر سورک در شرق مازندران یک هزار و ۵۳۶ متقاضی ، برای ۶۰ واحد در سلمانشهر هم یک هزار و ۵۱۱ نفر نامنویسی کرده اند که پس از پالایش اسامی افراد برای ارائه مدارک و واریز وجه اولیه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد : تجربه دوره های گذشته نامنویسی از متقاضیان مسکن ملی در مازندران نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد از ثبت نام کنندگان واجد شرایط مسکن ملی نیستند و در صورت تکرار روال گذشته، به احتمال زیاد متقاضی مازاد نخواهیم داشت.

معاون راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : چنانچه در پالایش تعداد متقاضیان بیشتر از سهمیه پیش بینی شده باشد ، این افراد با اولویت برای طرح های بعدی ساخت مسکن ملی در این شهرها و یا در صورت تمایل به سایر شهرهای استان انتقال خواهند یافت.

مرحله چهارم نامنویسی برای مسکن ملی در مازندران همزمان با سراسر کشور از ۱۸ دی ماه شروع شد و تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۵ دی ماه ادامه داشت.

بر اساس گزارش رسمی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، در دوره های گذشته ثبت نام مسکن ملی در این استان حدود ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نامنوسی کردند که در مجموع پس از پالایش  حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی واجد شرایط بودند.

طبق این گزارش ، با این که برای تمامی این متقاضیان در ۲۴ شهر  مازندران زمین برای ساخت مسکن ملی تامین شده بود ، ولی پس از تکمیل مدارک تنها حدود ۸۰۰ نفر وجه اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را به عنوان ودیعه اول و تکمیل مدارک واریز کردند و بقیه به خاطر عدم واریز وجه از فهرست حذف شدند.

اداره کل راه و شهرسازی مازندران پیش از این اعلام کرد که ظرفیت خالی مسکن ملی مراحل قبلی در ثبت نام های بعدی از سوی متقاضیان جدید پر می شود.

مسئولان راه و شهرسازی مازندران با کارشناسان بازار مسکن هم عقیده هستند که خاطرات تلخ بر جای مانده از مسکن مهر در برخی شهرستان های استان که ناشی از تعلل شرکت های تعاونی مسکن بود ، سبب شد تا استقبال از طرح مسکن ملی در این استان کاهش یابد.

در استان مازندران در قالب مسکن مهر حدود ۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.