| کد خبر: 225591 |

آغاز پایش اطلاعات متقاضیان مرحله سوم مسکن ملی

همزمان با آغاز پایش اطلاعات متقاضیان مرحله سوم مسکن ملی، این افراد می‌توانند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری کنند.

تین نیوز

همزمان با آغاز پایش اطلاعات متقاضیان مرحله سوم مسکن ملی، این افراد می‌توانند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و بررسی سابقه مالکیت از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبکه بانکی بررسی خواهد شد.

بر اساس تاکید وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به معنای تایید شرایط متقاضیان و تعهد ارائه واحد مسکونی به آنان نیست و با توجه به محدودیت تامین اراضی پس از پالایش و احراز شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت احصا شده از بین متقاضیان تاییدشده انتخاب خواهند شد.

هر زمان که واجد شرایط نبودن متقاضی برای دستگاه‌ و نهاد متولی اجرای طرح محرز شود، متقاضی از طرح جاری حذف شده و حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهد داشت.

در همه تفاهم‌نامه‌های منعقده بین وزارت راه و شهرسازی با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، ثبت‌نام و واجد شرایط بودن متقاضیان به منزله تعهد ارائه واحد مسکونی از سوی وزارت راه و شهرسازی نیست و این امر منوط به انجام تعهدات طرفین در تفاهم‌نامه است.

ثبت نام ۱۴۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کرد: پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن به خود مردم مرتبط است که با پرداخت هرچه سریع‌تر حق‌السهم خودشان و تامین آن به پیشرفت کار کمک کنند.

به گفته اسلامی، اکنون زمین برای ساختت مسکن ملی در بیشتر شهرهای کشور تامین شده است و مردم هرچه زودتر واریزی داشته باشند تا کار سریع‌تر به پایان برسد.

بر اساس جدیترین آمار اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی، با ثبت‌نام مرحله سوم در سراسر کشور تاکنون نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و شهری نیست که ثبت‌نام مسکن ملی فراخوان نداده باشد.

تلاش دولت این بود که متقاضیان واقعی در این طرح ثبت‌نام کنند و بر اساس آمار اعلام شده، کل متقاضیان واجد شرایط کشور از ۵۰۰ هزار نفر تجاوز نکرده که یک پیام واضح و روشن است که برآورد دولت از میزان نیاز به مسکن درست بوده است.

در این طرح برای دهک‌های سه تا پنج وجهی برای زمین محاسبه نشده است و حدود ۴۰ درصد قیمت برآورد شده از وام مسکن در نظر گرفته شده و ۶۰ درصد مبلغ را باید خودشان تامین کنند.

اکنون موضوع افزایش مبلغ وام مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون در شورای پول و اعتبار مطرح شده است تا مصوب شود.

 ثبت‌نام مرحله سوم مسکن ملی در تعدادی از شهرهای واقع در ۲۲ استان کشور (ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان رضوی، اردبیل، اصفهان، خراسان جنوبی و هرمزگان) ساعت ۲۴ روز پنجشنبه پایان یافت و از امروز پالایش متقاضیان آغاز می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.