| کد خبر: 225589 |

۱۵ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در مهاباد زیربار ترافیک رفت

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۱۵ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در حوزه استحفاظی راهداری این شهرستان زیربار ترافیک رفت.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۱۵ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در حوزه استحفاظی راهداری این شهرستان زیربار ترافیک رفت.

به گزراش تین نیوز، محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۱۵ کیلومتر از "سه‌راهی محمدیار" نقده آغاز و به تقاطع روستای "کوسه‌کهریز "مهاباد منتهی می‌شود که تاکنون برای آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: زیرسازی و احداث این مسیر توسط یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه انجام شده است و خط‌کشی و نصب تابلو و علایم آن نیز توسط اداره کل اهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی انجام شد که با حضور جمعی از مسوولان این قطعه زیربار ترافیک رفت.

 رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اینک ۱۲ کیلومتر دیگر این کریدور در مسیر کمربندی "دارلک" مهاباد به پیمانکار واگذار شده و در مراحل زیرسازی و آماده‌سازی قرار دارد که در فصل کاری سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از این کریدور در محدوده شهرستان مهاباد قرار دارد، افزود: در سال‌های قبل نیز در ۲ مرحله، هشت کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده که نقش مهمی در تسهیل تردد در رفت و آمد به‌ویژه تردد خودروهای ترانزیتی دارد.

کریدور شمال - جنوب به طول هزار و ۴۷۲ کیلومتر، مرز بازرگان آذربایجان‌غربی را با عبور از استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند.

این کریدور دارای ویژگی های ملی، منطقه‌ای و بین المللی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است که دریای مدیترانه را در کوتاه ترین فاصله به مرکز ایران وصل می کند.

 کریدور شمال - جنوب ۱۰ پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش می‌دهد و از لحاظ منطقه‌ای نیز این کریدور همسایه‌های غربی کشور، از جمله عراق را به قلب ایران، تهران و قم وصل می‌کند.

۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است و با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.