| کد خبر: 225507 |

بهره برداری از خط ریلی رشت - کاسپین تا بهار ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسیر از مسیرهای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور بود که در ادامه مسیر ریلی قزوین - رشت در حال احداث است.

وی افزود: هدف این پروژه اتصال مسیر ریلی کشور به ساحل دریای خزر است و به این ترتیب اتصال کریدور شمال - جنوب از دریای جنوب به دریای شمال را در آینده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی رشت - کاسپین ۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرای آن در دست اقدام بوده و خوشبختانه تا شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و ۳۱ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی است.

خادمی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

وی با تایکد بر لزوم تکمیل کریدور شمال – جنوب در قطعه گیلان، عنوان کرد: با این اتصال می توانیم در حوزه ترانزیت به سمت روسیه و مناطق شمالی آسیا و سپس اروپا فعال شویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری دولت برای این پروژه هزینه شده و ارزش به روز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

خادمی یادآور شد: برای تکمیل باقی مانده پروژه خط ریلی رشت - کاسپین  حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم تا بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.

وی پیشرفت فیزیکی زیرساخت پروژه مذکور را ۶۰ درصد دانست و تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی اجرای این پروژه تامین مصالح زیرساختی از سوی پیمانکار است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته کار به اتمام برسد.

معاون وزبر راه و شهرسازی، درخصوص تاثیر اتصال راه آهن رشت – کاسپین و در نهایت تکمیل کریدور شمال به جنوب بر اقتصاد کشور و استان، یادآور شد: برای تکمیل کریدور شمال - جنوب باید خط ریلی رشت را به آستارا برسانیم تا از آنجا به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه و اروپا متصل شویم.

وی با اشاره به مزیت های اتصال جنوب به شمال کشور با خط ترانزیتی، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بهره برداری خوبی از مسیر ریلی قزوین - رشت به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور داشته باشیم، باید در تکمیل خط ریلی رشت - انزلی - آستارا مصمم باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اتصال راه آهن از درياي جنوب به درياي شمال در زمان رضاخان قلدر انجام شده است.