| کد خبر: 225480 |

یک راننده کامیون:

◄ مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری، ضمانت اجرایی ندارد

تجربه نشان داده در چند سال گذشته و حتی اخیرا بارها و بارها مصوبات شورای عالی ترابری در حمل و نقل جاده ای نادیده گرفته شده است.

تین نیوز

یک راننده کامیون با طرح این پرسش که آیا مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری ضمانت اجرایی دارد، گفت: کدام مرجع قانونی باید پیگیر عدم اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری باشد؟

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: اجرای مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری را کدام مرجع باید دنبال می کرد که برخی صاحبان کالاها و شرکت های حمل و نقل، نرخ کرایه را سرخود تعیین نکنند و یا به قوانین حمل و نقل بی اعتنا نباشند و نگویند ساختار حمل و نقل جاده ای همینی است که می بینید؟

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: مگر در مورد عدم اجرای نرخ کرایه توافقی و اجرای محاسبه نرخ بر اساس شاخص تن-کیلومتر، مصوبه و دستورالعمل صادر نکردند، پس چرا نرخ توافقی همچنان چراغ خاموش در حال اجراست؟

وی با اشاره به مصوبه 205 این شورا که آن هم نادیده گرفته شده است، گفت: هزینه بیمه تکمیلی رانندگان به یک باره از منبع درآمدی شرکت های حمل و نقل به بهانه صاحبان کالا، از بارنامه و از جیب راننده دریافت شد.

به گزارش تین نیوز، بکرانی افزود: تجربه نشان داده در چند سال گذشته و حتی اخیرا بارها و بارها مصوبات شورای عالی ترابری در حمل و نقل جاده ای نادیده گرفته شده است.

این راننده کامیون تاکید کرد: اگر قانونی در مورد ضمانت اجرایی مصوبات شورای عالی ترابری در حمل و نقل جاده ای وجود ندارد، چرا کسی به فکر تصویب ضمانت نامه های اجرایی قانونی نیست  و اگر قانون وجود دارد لازم است قوه قضاییه و دستگاه امنیتی به صورت ویژه پیگیر این ماجرا باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    یک سوال :
    چرا مصوبه 205شورای عالی ترابری در هیچ یک از سایت های رسمی مرتبط وجود ندارد،ایا در از دسترس خارج کردن این مصوبه تعمدی در کار نبوده است؟!

    چرا متن تمام مصوبات ماقبل ومابعد این مصوبه کاملا دردسترس. است ولی مصوبه ۲۰۵ هیچ جا نیست .
    وقتی مصوبه ای دردسترس نیست یعنی میشود تفسیر کرد،میشود پیچاند ،به آقایان اجازه میدهد بنشینند مصوبه سه جانبه امضاء کنند کارکنان انجمن ها و شرکتها را ازمزایای بیمه تکمیلی بهره مند کنند و نیم درصد به هزینه حمل کالا در کشور رسما به همین بهانه اضافه کنند ،انجایی که قرار است قراردادی بسته شود و پای پول در میان است می‌گویند مصوبه ۲۰۵ این اختیار را فقط به ما داده است .ولی وقتی میگویی آقایان شما می‌بایستی از محل کمیسیون های دریافتی تان راننده را بیمه تکمیلی کنید میگویند اصلا شورای عالی ترابری مگر میتواند از جیب ما خرج کند ؟!!!

    این را میگویند گربه مرتضی علی ....