| کد خبر: 225452 |

◄ طرح کاداستر در بیش از ۷۵ هزار هکتار از اراضی ملی میاندوآب‌ اجرا شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ گفت: امسال با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات ۷۵ هزار و ۳۱۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب طرح کاداستر اجرا شد.

تین نیوز

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ گفت: امسال با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات ۷۵ هزار و ۳۱۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان در قالب طرح کاداستر اجرا شد.

صمد باقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های ۹ گانه برنامه اجرایی سال ۱۳۹۹ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، افزود: با اجرای این طرح برای ۵۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده ‌است.

وی همچنین با بیان اینکه برای اراضی ساحلی میاندوآب‌ به مساحت ۲۸ هزار و ۵۶۸ هکتار در پلاک‌های "فسندوز"، "آغداش" و"جعفرآباد آغداش" سند تک برگی اخذ شده ‌است، اضافه کرد: همچنین با تمدید پروانه "عوارض چرا" در این شهرستان ۹۳ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال درآمد عاید شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ با بیان اینکه صاحبان ۵۶ درصد پروانه‌های مجوزدار نسبت به تمدید آن اقدام کرده‌اند اظهار داشت: دامداران باید نسبت به واریز وجه پروانه چرا و دریافت پروانه چرا اقدام کنند.

باقری همچنین با اشاره به نقش مردم در حفظ، احیا، توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ منابع طبیعی گفت: امسال در این راستا برای ۸۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان کارت همیار طبیعت صادر شده‌ است.

وی افزود: امسال ۴۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در این شهرستان در منطقه باروق (روستای ملحملو) شناسایی شده است که در این منطقه به علت رویش درختانی مثل زالزالک، نگهداری و توسعه از آنها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت پارک جنگلی شهید قاسمی این شهرستان نیز به مساحت ۳۲ هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: امسال تا به امروز در سطح ۵۷ هکتار در قالب طرح زراعت چوب در زمین‌های کشاورزی نهال تبریزی کاشته می‌شود که به صورت رایگان توزیع و در اختیار درخواست کنندگان قرار می‌گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ افزود: همچنین در حوزه منطقه باروق، ۱۲ طرح آبخیزداری شامل ۶ مورد در روستای قطار، سه مورد در روستای حمید و سه مورد نیز در روستای نادرگلی با هزینه ۷.۵ میلیارد ریال احداث شده ‌است.

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از تهیه نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس دستورالعمل کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در سامانه شمیم ( شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت شده و برای محدوده‌های منابع ملی نیز سند تکبرگ با مختصات و حدود و ثغور مشخص صادر شود.

در شهرستان میاندوآب بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و همچنین ۳۲ هکتار جنگل دست کاشت، شهید قاسمی علیار کندی و حدود ۱۰۰ هکتار جنگل پراکنده در مناطق "قره‌یلک"، "ملحملو" و "ساینجق" وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.