| کد خبر: 225442 |

رسوب ۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر

در آبان امسال ۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور رسوب شد که حدود پنج میلیون تن آن، کالا‌های اساسی بوده است.

تین نیوز

در آبان امسال ۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور رسوب شد که حدود پنج میلیون تن آن، کالا‌های اساسی بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از رسوب ۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر خوزستانعوامل کمبود کالای اساسی در سطح بازار رسوب این کالا‌ها در بنادر است لذا هماهنگی‌ها برای ترخیص این کالا‌ها باید با سرعت بیشتر انجام شوند.

مجتبی یوسفی افزود: دیر ترخیص شدن کالا‌ها از بنادر مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد می‌کند، به عنوان مثال برای تولید روغن خوراکی با وجود شرایط کمبود این کالا اگر مواد اولیه تولید روغن خوراکی از بندر با سرعت بیشتری ترخیص شود تولید کننده قبل از خالی شدن بازار از این کالا می‌تواند روغن خوراکی را به دست مصرف کنند برساند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۹ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲ هزار ریالی از سوی دولت هزینه شده است که ۴.۲ میلیارد دلار آن برای خرید نهاده‌های دامی صرف شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیماتی گرفته شده که یارانه‌ها و تخصیص ارز دولتی هدفمند انجام شود تا دست سودجویان و دلالان از ارز دولتی کوتاه شود و تنها افراد و فعالان اقتصادی تایید شده از ارز دولتی استفاده کنند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از این شرایط اقتصادی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط برخی افراد و یا شرکت‌ها به دنبال سود بیشتر با وارد کردن فشار و سختی بر مردم هستند به عنوان مثال مواردی شناسایی شده که برخی شرکت‌های پخش به اجبار در کنار فروش روغن خوراکی به فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی کالا‌های دیگر را نیز به فروش می‌رسانند که این موضوع یک نوع تخلف و اجحاف در حق مردم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.