| کد خبر: 225404 |

نماینده ساری از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شد

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی درباره روند ساماندهی کارکنان قراردادی وزارتخانه قانع شد.

تین نیوز

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی درباره روند ساماندهی کارکنان قراردادی وزارتخانه قانع شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» که برای پاسخ به سوال «علی بابایی کارنامی» نماینده ساری و میاندرود برای تعیین تکلیف نیروهای قراردادی این وزارتخانه درجلسه علنی مجلس حضور یافته بود، وعده داد نیروهای شرکتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین تکلیف شوند.

 بابایی کارنامی در طرح سوال خود با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر راهدار مسوول صیانت از راه‌های کشور هستند، گفت: بر اساس تصویب‌نامه یکم بهمن ماه ۱۳۹۰ هیات وزیران، نیروهای شرکتی و قراردادی باید تعیین تکلیف می‌شدند اما هنوز وضعیت آنها مشخص نشده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه این موضوع سابقه ای ۱۵ ساله دارد، ادامه داد: نمی دانیم افرادی که در بخش های مختلف وزارت راه هستند با چه عنوانی آنها را خطاب کنیم. در مناطق روستایی انتظار خدمات راهداری دارید ولی وقتی با عدم این خدمات مواجه می‌شوید، مدیریت آن بخش می‌گوید منابع ندارد.  این منابع کجا هزینه می‌شود.

کارنامی با تاکید بر اینکه فقط برای سوال از وزیر در این جایگاه حاضر نشده است، گفت: قرار بود مجلس یازدهم متفاوت باشد، درحالی که نزدیک به ۱۲ هزار نیروهای راهدار کشور بلاتکلیف هستند و نمایندگان مجلس باید در این باره کاری انجام دهند.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست که در این باره شفاف‌سازی کند که آیا ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیروی راهداری در بودجه ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می‌شوند یا خیر؟ و گفت: اگر  آقای اسلامی این سوال را پاسخ دهند، مردم و نمایندگان مردم هم قانع خواهند شد.

 نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد: طبق اصل ۸۴ و ۸۳ قانون اساسی مجلس باید ناظر باشد و از وزیر بارها و بارها خواستیم تکلیف نیروی انسانی خود را مشخص کند که هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمنمد جذب نیروی ماهر و فنی هستیم، گفت: باید موانع قانونی  این کار فراهم شود.

وی با تاکیدبر لزوم وجود امنیت شغلی کارکنان سازمان راهداری گفت: البته تعیین تکلیف نیروهای قراردادی یک بار در هیات دولت تصویب و بعد از آن لغو شد و امیدواریم این مجوز را از مجلس بگیریم تا افرادی که دارای مهارت فنی و انگیزه کاری هستند و می توانند به صورت شبانه روزی از راه‌های کشور صیانت کنند، جذب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۹ هزار دستگاه ماشین آلات اختصاصی برای نگهداری راه ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که بیش از ۶۰ درصد آن فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد. البته ما درخواست خرید ۶۰۰ دستگاه از داخل را دادیم که به سرانجام نرسید و امیدواریم با مجوز مجلس امکانات راهداری به روز و تجهیز شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: نوسازی تجهیزات، جذب نیروی انسانی و ساماندهی از جمله اهداف وزارتخانه است و ما می‌توانیم با عملی شدن این سه هدف نگهداری و بهره‌برداری از راه‌های کشور را ساماندهی کنیم و از هیات رئیسه مجلس و نمایندگان می‌خواهم وزارت راه و شهرسازی را در این راه همراهی کنند.

بابایی پس از پاسخ های وزیر به صورت مشروط قانع شده و در خصوص ساماندهی نیروی انسانی یک ماه به وزارت راه  مهلت داد.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهلت یک ماهه نماینده سوال کننده به وزیر راه گفت: وزیر باید در یک ماه آینده به این موضوع رسیدگی کرده و مشکل کارگران و کارمندان راهداری را حل کند و با هماهنگی کمیسیون اجتماعی طرحی برای حل این مشکل ارائه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.