| کد خبر: 225393 |

درآمد ۱۴۲میلیارد تومانی راه آهن آذربایجان از حمل و نقل بین‌المللی

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: امسال ۵۲۷ هزار تن حمل و نقل بین المللی توسط خط آهن این منطقه انجام شد و درآمد عملیاتی از حوزه بین المللی به ۱۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: امسال ۵۲۷ هزار تن حمل و نقل بین المللی توسط خط آهن این منطقه انجام شد و درآمد عملیاتی از حوزه بین المللی به ۱۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان، محمدرضا قربانی افزود: امسال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تن بارگیری در راه آهن منطقه آذربایجان انجام شد که نسبت به پارسال ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ از این میزان ۱۸۳ هزار تن کالای وارداتی بود که نسبت به سال گذشته ۱۷۰ درصد رشد دارد، ضمن اینکه بخش عمده واردات از سمت ترکیه و مرز رازی انجام شده است.

وی اظهار کرد: میزان صادرات کالایی توسط راه آهن منطقه آذربایجان در سال جاری ۷۶ هزار تن بود که در مقایسه با پارسال ۳۹ درصد افزایش دارد؛ میزان بار ترانزیت شده توسط این منطقه راه آهن در سال جاری نیز ۱۷۰ هزار تن بود که نسبت به سال قبل ۶۹ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در بخش مسافری به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط کرونایی، تعدادی از قطارهای خط آهن آذربایجان حذف شده و قطارها در مسیرهای فعال تهران و مشهد نیز با یک دوم ظرفیت فعالیت می‌کنند و به دنبال افزایش مسافر نیستیم.

مدیرکل راه آن منطقه آذربایجان از بارگیری سنگ آهن از جلفا به زرند کرمان، گوگرد از تبریز به بندرعباس، کنسانتره مس از سهلان به بندرعباس و صادرات میلگرد، کود شیمیایی و انواع سنگ، مواد معدنی و پتروشیمی به ترکیه، به عنوان فعالیت‌های جدید راه آهن منطقه آذربایجان در بخش جذب بار در سال جاری نام برد.

وی افزود: راه آهن آذربایجان سالانه تنها ۲۲ درصد از سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن بار ریل پسند در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را حمل می‌کند و بقیه توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شود و نیاز به افزایش این مقدار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.