| کد خبر: 225377 |

سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات رخ داده در تهران خبرداد.

تین نیوز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات رخ داده در تهران خبرداد.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ علی همه خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: آمار و ارقام تصادفات در شب می گوید دیده نشدن عابر پیاده و عدم توجه به جلو توسط رانندگان در شب عامل اصلی تصادفات شبانه عابران پیاده در تهران است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه میدان دید رانندگان در شب با توجه به عدم وجود نور کافی کم می شود، گفت: همین مساله کافی است تا عابران پیاده با عدم رعایت قوانین تردد از معابر در معرض تصادفات قرار بگیرند.

 همه خانی افزود: پوشش تیره ، نور معابرو عدم توجه به جلو به دلایل مختلف از جمله استفاده از تلفن همراه ، خواب آلودگی و ... در بروز تصادفات شبانه موثر است و آمار و ارقام می گوید 40 درصد تصادفات تهران برای عابرین پیاده ثبت شده است که بخش اعظمی از آن در شب اتفاق می افتد.

معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ افزود: عابران پیاده بایستی از محل مجاز بر اساس آئین نامه تردد کرده و در تاریکی شب پوشش مناسبی داشته باشند که رانندگان عبوری بهتر آنها را ببینند و حتی المقدور از لباس و کفشی استفاده نمایند که یا رنگ روشن داشته باشد یا بازتاب نور مناسبی داشته باشند تا در بهترین شرایط دیده شدن برای رانندگان قرار گیرند و توجه داشته باشند که در زمان های تاریکی هوا از قسمت های روشن معابر و از زیر نور چراغ خیابان ها عبور کنند تا رانندگان به خوبی آنها را تشخیص دهند.

 وی تاکید کرد: هنگام عبور از عرض خیابان عابر به هیچ عنوان نباید از جلو و یا پشت اتوبوس اقدام به تردد کند و باید صبر کند تا پس از حرکت اتوبوس از محل عبور کند و در تقاطع ها نیز بایستی بر اساس چراغ سبز عابر پیاده اقدام به حرکت کنند.

همه خانی گفت: به رانندگان محترم توصیه می شود  تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت و توجه کامل و کافی به خصوص در شب رانندگی نمایند چرا که عابرین پیاده اصولاً بیش از دیگرکاربران ترافیکی در معرض تصادفات جبران ناپذیر جرحی و فوتی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.