| کد خبر: 225373 |

احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی

معاون وزیر را و شهرسازی گفت: احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی خود قرار دارد.

تین نیوز

معاون وزیر را و شهرسازی گفت: احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، خیرالله خادمی صبح دوشنبه در جریان بازدید از روند پیشرفت کنار گذر شمالی کرج با اشاره به اینکه امروز به دعوت استاندار البرز بازدید از کنار گذر شهر کرج صورت گرفت، اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه پروژه‌های حمل و نقل برون شهری در استان البرز و تهران در حال انجام است که بر این اساس در آینده‌ای نزدیک تحولی در بحث حمل و نقل و برون شهری این دو مرکز بزرگ جمعیتی کشور ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ما هم آزاد راه تهران شمال را داشتیم که بخشی از آن در منطقه یک افتتاح شد و در منطقه دو با روند بسیار مناسبی در ۱۱۰ جبهه کاری در حال انجام است و در یک برنامه زمانبندی سال ۱۴۰۰ یک باند آن را به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کنار گذر جنوبی استان البرز و تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر از آبیک در غرب استان البرز آغاز می‌شود و در چرمشهر شرق استان تهران اتصال پیدا می‌کند و به عنوان یک پروژه استانی مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد تا مشکل بزرگی را از گلوگاه ترافیکی کرج و همچنین تهران رفع کند.

خادمی با اشاره به بازدید از روند پیشرفت کنار گذر شمالی کرج اظهار کرد: این پروژه در ادامه پروژه آزاد راه شهید همت یک مسیر جدید ارتباطی بین تهران به کرج بود در حال احداث است.

وی ادامه داد: سال گذشته به طول حدود ۱۵ کیلومتر از این آزاد راه به بهره برداری رسید که اکنون زیر بار ترافیک است و ادامه آن به منظور دسترسی بهتر مردم کرج و هم برای عبور ترافیک از بخش شمالی شهر کرج یک کنار گذر توسط شهرداری کرج طراحی شده که بسیار پروژه بزرگ و عظیمی است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوع کار که انجام می‌شود به واسطه پل‌های بزرگی است که در حال احداث است و همچنین از ترانشه‌های که از قسمت شمالی شهر و بخشی از مناطق مسکونی عبور کرده است یک کار تلفیقی برون شهری و درون شهری را ایجاد کرده است.

وی افزود: چون شهرداری کرج مدیریت این پروژه را به عهده دارد احساس می‌شد دولت این کار را در جهت تسریع عملیات اجرای پروژه انجام دهد به این ترتیب به دستور آقای وزیر و با توافق سازمان برنامه و بودجه و شخص آقای نوبخت و موافقت دولت ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت به این پروژه تزریق و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

خادمی تصریح کرد: امروز برنامه اجرایی برای هزینه کرد این ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شد و همزمان تأمین اعتبار آن توسط شهرداری انجام شد تا بر این اساس به صورت مرحله‌ای از این پروژه بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه گلوگاه اصلی این پروژه پلی است که روی رودخانه اصلی شهر کرج قرار دارد، بیان کرد: این مهم اولویت اول ما قرار گرفت و اولویت دوم اینکه یک هزار از این مسیر به سمت غرب شهر کرج انجام دهیم و در اولویت سوم بتوانیم تقاطع‌های غیر هم سطح که ارتباط شهر کرج را به این کنار گذر را برقرار می‌کند، تکمیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، متذکر شد: با این برنامه‌ریزی مرحله‌ای بخش‌های آماده زودتر به بهره برداری می‌رسد و برای دو هفته آینده منابع مالی تنظیم و بر اساس آن بتوانیم زمانبندی مناسبی برای پروژه داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.