| کد خبر: 225368 |

◄ ادامه نگرانی رانندگان کامیون از خطرات دستگاه ایکس ری نایین

از نظر مسئولان ایست بازرسی نایین همه مجرمند مگر اینکه بعد از رد شدن از زیر دستگاه ایکس ری خلاف آن ثابت شود.

تین نیوز

در حالی که مسئولان مختلف از بی خطر بودن اشعه های دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین خبر داده اند، رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا هنوز در این زمینه قانع نشده اند و معتقدند با توجه به این که طبق اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ اصل بر برائت است چرا این موضوع در ایست و بازرسی نایین در نظر گرفته نمی شود.

به گزارش تین نیوز،  نوید خیرمند راننده کامیون در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: طبق اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ اصل، بر برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد اما از نظر مسئولان ایست بازرسی نایین همه مجرمند مگر اینکه بعد از رد شدن از زیر دستگاه ایکس ری خلاف آن ثابت شود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان این که میزان مجاز اشعه ایکس یا اشعه رادیواکتیو که هر فرد می تواند بدون مشکل خاصی دریافت کند توسط دانشمندان محاسبه شده است، عنوان کرد: این مقدار تجمعی است به این معنی که مجموع مقدار اشعه هایی که در طول یک سال به بدن افراد تابیده می شود باید از میزان خاصی کمتر باشد.

خیرمند افزود: میزان اشعه دریافتی را با مقیاسی به نام میلی سیورت اندازه گیری می کنند. تجمیع میزان اشعه دریافتی سالانه رانندگانی که دائماً در آن مسیر تردد می‌کنند چند میلی سیورت است؟

یک راننده کامیون نیز با انتشار عکس زیر و مشخص کردن هشدارهای روی تابلو، این سوال را مطرح کرد که اگر این اشعه برای رانندگان مضر نیست پس معنی عبارت روی تابلو چیست؟

نایین

 راننده دیگری نیز فیلم پیوست را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از مسئولان خواست شرایط عدم حضور رانندگان در خودروی در حال عبور از دستگاه ایکس ری را فراهم کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صمد 2 0

    هر روز دکترها میگن مردم سی تی اسکن انجام ندن در آینده با سونامی سرطان مواجه خواهیم شد بعد راننده بدبخت رو داخل کامیون حبس میکنند و از زیر دستگاه ایکس ری رد میکنند تو تمام دنیا تا وقتی راننده داخل کامیونه اسکن انجام نمیدن ولی تو این کشور تنها چیزی که ارزش نداره جان آدمیزاده البته جان مردم عادی وگرنه وقتی خودشون مریض مییشن اختصاصی از ژاپن دارو براشون ارسال میشه

  • ع 0 0

    سلام وقت بخیر
    غیر قابل قبول هست که این دستگاه فاقد خطر باشد چون همان طور که دیدین اتاق مامور کنترل کنند ۴۰ متر بعد از دستگاه هست و به صورت کامل عايق بندی شد میباشد پس لطفا برای هم وطن های خودتان ارزش قائل باشید