| کد خبر: 225345 |

ورود سامانه بارشی به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۶ دی) احتمال وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات رشته کوه البرز وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۶ دی) احتمال وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات رشته کوه البرز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا روز پنجشنبه (۲۵ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، اظهار کرد: از این‌رو تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله کرج، تهران، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ دی) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در سواحل جنوبی آن وجود دارد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) شمال غرب و غرب کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال مدیترانه‌ای ابرناک خواهد شد و احتمال بارش باران در این نقاط وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: طی چهار روز آینده در شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های البرز روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود همچنین خلیج فارس طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ دی) مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از ظهر چهارشنبه (۲۴ دی) و طی روز پنج‌شنبه (۲۵ دی) با وزش باد به‌نسبت شدید و گرم جنوبی، دمای هوا در سواحل دریای خزر به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد، گفت: از این‌رو از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۴ تا ۲۶ دی) بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهازکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ دی) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۴ دی) نیز صاف و غبار آلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.