| کد خبر: 225335 |

رشد ۱۸.۸ درصدی تولید سواری/ کمباین‌ها همچنان پیشتازند

از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری در تولید انواع خودروها (به جز خودروها سنگین مسافری) نسبت به میزان تولید آن‌ها در ۹ ماه سال گذشته، رشد تولید دیده می‌شود.

تین نیوز

از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری در تولید انواع خودروها (به جز خودروها سنگین مسافری) نسبت به میزان تولید آن‌ها در ۹ ماه سال گذشته، رشد تولید دیده می‌شود. طی ۹ ماهه امسال کمباین‌ها با رشد قریب به ۴۰ درصد، بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده‌اند. تولید انواع سواری نیز طی این مدت رشد بیش از ۱۸ درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آمار تولید انواع خودروها طی ۹ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)،   انواع سواری، وانت و تراکتور رشد تولید ۱۲.۶ درصدی تا ۳۹.۵ درصدی داشته و در این میان تنها اتوبوس، مینی‌بوس و ون، آن هم زیر ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۲۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده، رشد ۱۸.۸ درصدی را ثبت کرده است.

آمار تولید وانت‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد وانت‌های تولیدی در ۹ ماهه امسال نیز با افزایش ۱۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۰ هزار و ۹۸۳ دستگاه رسیده است. طی مدت ۹ ماه نخست سال گذشته ۵۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه وانت تولید شده بود.

در صدر جدول آمار تولید انواع خودرو، افزایش تولید کمباین‌ها دیده می‌شود  که با تولید ۴۳۴ دستگاه از این مدل خودرو نسبت به ۳۱۱ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، تولید کمباین‌ها رشد ۳۹.۵ درصدی را تجربه کرده است.

در مقابل کمترین میزان افزایش تولید در مدت مذکور سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مختص تراکتور است که از ۱۳ هزار و ۸۲۷ دستگاه تولید شده در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به ۱۵ هزار و ۵۷۲ دستگاه در مجموع ۹ ماهه امسال رسیده و ۱۲.۶ درصد رشد کرده است.

 براساس گزارش آمار تولید انواع خودروها در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش یافته است.  

در مجموع ۹ ماهه امسال، ۱۳۶۲ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۱۴۹۲ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته با افت تولید مواجه شده است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.