| کد خبر: 225320 |

راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مسیر توسعه سرویس خودروهای برقی سعی می‌شود به سمت خودروهای سواری و هوشمند پیش برویم، گفت: راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مسیر توسعه سرویس خودروهای برقی سعی می‌شود به سمت خودروهای سواری و هوشمند پیش برویم، گفت: راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیروز حناچی، در مراسم امضای تفاهم نامه شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه وضعیت هوای تهران در این روزها خوب نیست و بر اساس گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حدود ۶۰ درصد آلاینده‌های هوا در حوزه ذرات معلق، متعلق به خودروهای متحرک است و سواری‌ها ۱۳ درصد و موتورسیکلت بیش از ۱۰ درصد در این آلودگی نقش دارند. گفت: سهم موتورسیکلت‌های کاربراتوری و بنزینی با سهم خودروهای سواری برابری می‌کند و بخش عمده این آلایندگی مربوط به موتورهای کاری است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی اقتصادی در بخش خصوصی، خصیصه توافق امروز است افزود: اگر این کار اقتصادی نباشد کارایی ندارد.

حناچی خاطرنشان کرد: ما ابزارهای لازم را برای توسعه این سرویس داریم و سعی می‌کنیم با نگاه اقتصادی این ظرفیت را پیش ببریم.

شهردار تهران ابراز داشت: با برداشتن وزن سنگین قیمت باتری میزان استقبال موتورسیکلت‌های برقی هم حل می‌شود و به تبع آن به سمت خودروهای سواری و هوشمند هم پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه گفت: اگر خودروهای هوشمند طراحی شود، شاید طرح ماشین‌های اجاره‌ای بدون راننده را هم تعقیب کنیم که در توانیم از آنها در داخل محدوده‌های شهری استفاده کنیم.

حناچی ابراز داشت: این طرح در مقیاس کلان برای خودورهای سواری و اتوبوس‌ها هم قابل اجراست و با توجه به حجم آلاینده‌های تهران راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد در بهمن ماه نمایشگاهی از اقدامات انجام شده همزمان با قطار ملی داشته باشیم و نتیجه این توافقات ببینیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • omid 0 0

    با سلام
    بهتر است مقاله " فرار مغزها از ایران " را از ویکی پدیا و سایر سایت های مروبط مطالعه نمایید
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1_%D9%85%D8%BA%D8%B2%D9%87%D8%A7_%D8%A7%D8%B2_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86