| کد خبر: 225298 |

جزییات افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران/ کاهش ۸۰ دقیقه‌ای مسیر

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با نام غدیر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این آزادراه ویژگی‌هایی بسیار زیادی دارد و می‌توان به کوتاه شدن مسیر تا بیش از ۸۰ دقیقه، زمان‌بندی دقیق ساخت و بهره‌برداری از آن و... اشاره کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با نام غدیر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این آزادراه ویژگی‌هایی بسیار زیادی دارد و می‌توان به کوتاه شدن مسیر تا بیش از ۸۰ دقیقه، زمان‌بندی دقیق ساخت و بهره‌برداری از آن و... اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر اواخر سال ۱۳۹۳ کلید خورد و قرار بود تا پنج سال اتمام این پروژه طول بکشد که البته به نظر می‌رسد این وعده محقق می‌شود چرا که روز گذشته سردار محمد سعید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرد که عملیات اجرایی این آزادراه به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

خیراله خادمی– معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- درباره روند ساخت و بهره‌برداری این مسیر آزادراهی به ایسنا گفت: آزادراه کنارگذر جنوب تهران از جمله طرح‌های الویت‌دار و تعریف شده در قالب طرح‌های جهش تولید بود و می‌توان از آن به عنوان یک ابر پروژه عمرانی نام برد. چرا که دو استان تهران و البرز را از مشکل و معضل همیشگی ترافیک عبوری نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه غدیر می‌تواند طول سفر در این مسیر را تا ۸۰ دقیقه کاهش دهد، افزود: این آزادراه از آبیک در آزادراه فعلی کرج- قزوین آغاز شده و با عبور از جنوب استان البرز و تهران پس از ۱۵۸ کیلومتر به چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم در جنوب شرقی تهران می‌رسد البته اگر تقاطع‌های غیر همسطح و دیگر مسیرهای آن را محاسبه کنیم طول این آزادراه به ۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: آزادراه غدیر با شش باند به صورت رفت‌وبرگشت و دو باند به صورت اضطراری افتتاح خواهد شد و پیامدهای مثبتی مانند بهبود آلاینده‌های زیست محیطی در داخل شهرها، ویژگی‌های مرتبط با پدافند غیر عامل عبور روزانه ۵۰ هزار وسیله نقلیه و ... را دارد.

به گفته خادمی سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۳۵۰۰  میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن را قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ۳۰ درصد آن را دولت متقبل شد البته ارزش روز این سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد تومان است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.