| کد خبر: 225281 |

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد

◄ احداث 1800 واحد مسکن در شهرهای استان‌ اردبیل

اردبیل - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ به غیر از شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها احداث یک‌هزار و 800 واحد مسکن اقدام ملی در اولویت قرار گرفته است.

تین نیوز

اردبیل - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ به غیر از شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها احداث یک‌هزار و 800 واحد مسکن اقدام ملی در اولویت قرار گرفته است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با تین نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 نفر واجد شرایط در استان برای دریافت مسکن اقدام ملی شناسایی شده که یک‌هزار و 500 واحد به مرحله عقد قرارداد و واگذاری زمین رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث مسکن اقدام ملی در مراحل مختلف در شهر اردبیل و سایر شهرها شروع شده به طوریکه با همکاری تعاونی‌های ادارات این کار سرعت بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از واگذاری زمین برای احداث 920 واحد مسکن برای نیروهای مسلح در استان خبر داد و گفت: برای کارکنان صدا و سیما که فاقد سرپناه هستند، 80 واحد مسکن احداث شده و تحویل آنها می‌شود.

حیدری در مورد ساخت مسکن اقدام ملی در سایر شهرها به غیر از اردبیل افزود: یک‌هزار و 800 واحد احداث مسکن در 11 شهر استان در دستور کار قرار گرفته به طوریکه در مرحله اول احداث 420 واحد شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ از این تعداد 260 متقاضی مسکن اقدام ملی در شهرهای غیر از اردبیل واریزی اولیه را انجام دادند که انتظار می‌رود همچنان متقاضیان واریزی خود را به موقع انجام دهند.

حیدری به افزایش ظرفیت احداث مسکن ملی در چهار شهر و شروع احداث در برخی از شهرهای دیگر استان اضافه کرد: در چهار شهر مشگین‌شهر، سرعین، نیر و رضی احداث 320 واحد آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در 9 شهرستان استان افزایش ظرفیت و ثبت‌نام متقاضیان در حال انجام است تا 830 واحد نیز در این مناطق اجرایی و عملیاتی شود.

حیدری مساحت واحدهای مسکونی احداثی را 90 متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم هر متر مربع بیش از دو میلیون و 800 هزار تومان هزینه در بر داشته باشد که 100 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و 200 میلیون تومان نیز آورده متقاضیان خواهد بود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در کمتر از 1.5 سال واحدهای مسکونی احداثی را تحویل دهیم که در شهرهای غیر از اردبیل ساخت مسکن اقدام ملی با محوریت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: آغاز مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در چهار شهر استان فراهم شده که از 18 دی ماه تا 25 دی ماه این ثبت‌نامی‌ها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان در چهار شهر نیر، سرعین، رضی و مشگین‌شهر می‌توانند در سامانه اعلامی ثبت‌نام کرده و مراحل دریافت مسکن را انجام دهند.

حیدری مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام را یک هفته اعلام کرد و گفت:‌ براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون و در مرحله سوم ثبت‌نام 330 نفر ظرفیت جدید ایجاد شده و متقاضیان می‌توانند در شهرهای محل سکونت خود که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و حائز شرایط هستند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: متقاضیان با مراجعه به سایت WWW.tem.mrud.ir وزارت راه و شهرسازی می‌توانند در سومین مرحله طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.