| کد خبر: 225243 |

دلالان عامل تلاطم بازار مصالح ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس حضور و دخالت دلالان را از دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی دانست و بر ضرروت مقابله با واسطه‌گران تاکید کرد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس حضور و دخالت دلالان را از دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی دانست و بر ضرروت مقابله با واسطه‌گران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: فولاد و سیمان از جمله محصولات پرکاربرد در ساختمان بوده که افزایش قیمت آن‌ها به صورت مستقیم بر بهای تمام شده مسکن، تاثیرگذار است؛ در این خصوص جلسه‌ای با حضور وزیر صمت در کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم و پس از بررسی علل و عوامل افزایش قیمت این محصولات مقرر شد با برنامه‌ریزی و اجرای سازوکاری، قیمت فولاد را به زیر 10 هزار تومان و قیمت هر پاکت سیمان را به 19.500 هزار تومان برسانیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی در شرایط فعلی مبنای منطقی نداشته و باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه وزارت صمت تمامی محصولات فولادسازان باید در بازار سرمایه عرضه می‌شد، اما هنوز این روند تکمیل نشده و تنها بخشی از تولیدکنندگان محصولاتشان را در بورس عرضه کردند که خود بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه فولاد تاثیرگذار بوده است؛ از طرفی صادرات بخشی از تولیدات فولادسازان نیز بر این افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده  است، اما وزیر صمت عدم ثبات در بازار را ناشی از نداشتن اختیار کافی برای توقف صادرات دانست.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: برای افزایش اختیارات وزیر صمت جهت کنترل و مدیریت بازار و جلوگیری از صادرات محصولات هنگام افزایش قیمت در چهارچوب قانون، مقرر شد این وزارتخانه مکاتباتی با کمیسیون عمران در این راستا داشته باشد تا قیمت‌ها به حالت متعادل خود بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، معتقد است، حضور و دخالت دلالان و واسطه‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و از جمله مهمترین معضل بازار ایران بوده که موجب افزایش قیمت محصولات می‌شود که باید با آن به صورت جدی مقابله کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.