| کد خبر: 225198 |

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو طی پنج روز آینده در کشور خبر داد و عنوان کرد که از جمعه، سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو طی پنج روز آینده در کشور خبر داد و عنوان کرد که از جمعه، سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: در پنج روز آینده جوی آرام و پایدار را در کشور خواهیم داشت و ضمن اینکه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: انتشار کاهش کیفیت هوا را به‌ویژه طی امروز و فردا و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده‌های جوی، خواهیم داشت. همچنین رشد شاخص آلودگی هوا می‌تواند باعث شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی باشد.

نقشینه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش دما هم طی روزهای آینده داشته باشیم که این افزایش دما روی ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز احتمال سقوط بهمن را افزایش می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه افزایش محسوس دما در سواحل کشورمان حدود ۷ تا ۸ درجه است، وزش گرم باد شدید را روی ارتفاعات البرز پیش می‌کنیم که با این شرایط احتمال رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز کاملا مهیا خواهد بود.

وی تأکید کرد: در روزهای آینده سرعت باد در خراسان شمالی افزایش پیدا می‌کند.

نقشینه افزود: همچنین از بعدازظهر پنج‌شنبه و جمعه تندباد را در غرب و شمال غرب و دریای خزر هم پیش‌بینی می‌کنیم. روز جمعه تندباد برای مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشورمان هم رخ خواهد داد.

به گفته وی امروز شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود و از روز یکشنبه بعدازظهر تا چهارشنبه بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس را هم پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه تصریح کرد: از جمعه سامانه بارشی فعال از شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آب‌وهوای تهران گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم که تا چهارشنبه غبارآلود باشد و پیشینه دمای امروز تهران ۹ و فردا ۱۰ و پس‌فردا به ۱۱ درجه خواهد رسید و این روند افزایشی دما در تهران تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.