| کد خبر: 225107 |

خرید اتوبوس‌های جدید پایتخت با پول اوراق مشارکت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خرید اتوبوس های جدید با تزریق پول اوراق مشارکت بانک رفاه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خرید اتوبوس های جدید با تزریق پول اوراق مشارکت بانک رفاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمود ترفع در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نحوه هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته با انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه اتوبوس و مترو موافقت کرد که بر این اساس ۱۰۰۰ میلیاردتومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه  این اوراق مشارکت، توسط بانک رفاه منتشر شد و خوشبختانه بخشی از سهم ۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی آزادسازی شد، در مورد نحوه هزینه کرد این پول، تصریح کرد: این ۵۰۰ میلیارد تومان به تدریح آزاد خواهد شد و به حساب شهرداری واریز می شود.

ترفع با تاکید بر اینکه تمامی این پول صرف خرید و توسعه ناوگان اتوبوسرانی می شود گفت: یک قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس با ایران خودور دیزل منعقد کرده بودیم که بر این اساس ۱۳۰ دستگاه مینی بوس  و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس ثبت سفارش کرده ایم که طبیعا بخشی از پول اوراق مشارکت به تسویه حساب این قرارداد می رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه درصدد انعقاد قرارداد خرید اتوبوس با یک شرکت دیگر هستیم و در صورت محقق شدن این مهم، پول اوراق صرف خرید اتوبوس های این شرکت می شود، ادامه داد: بسته به میزان پیشرفت قرارداد، پول تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه خرید اتوبوس هم از محل ردیف های بودجه ای شهرداری و هم از محل اوراق مشارکت خواهد بود، افزود: قیمت یک دستگاه اتوبوس تک کابین در حال حاضر به صورت میانگین حدود ۴ میلیارد تومان است که باید ببینیم چه تعداد اتوبوس می توانیم با این رقم خریداری کنیم؛ اما قطعا پول اوراق مشارکت صرف خرید اتوبوس های نو برای تهران می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.