| کد خبر: 225104 |

خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در سواحل مکران گفت: خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در سواحل مکران گفت: خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد توسعه سواحل مکران که در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار است که در کشور یک برنامه سراسری و یکپارچه برای توسعه یک منطقه با توجه به موضوعات اجتماعی و زیست محیطی توأمان مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به الزامات اصلی طرح توسعه سواحل مکران که ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله راه‌آهن، راه‌ها، فرودگاه و بندر است، تصریح کرد: ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به ۸.۵ میلیون تن رسیده و در مجموع با ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری به حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت بندری دست یافته‌ایم که تجهیزات آن روز به روز در حال رشد است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خط ریلی «چابهار - زاهدان» اذعان کرد: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از محل صندوق توسعه ملی اعتبار این پروژه تأمین شده و در حال پیشرفت است که امیدواریم با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ این خط را بهره برداری کنیم.

اسلامی با بیان اینکه بزرگراه‌ها و آزاد راه‌ها در منطقه مکران در حال توسعه هستند، گفت: تأمین و احداث مسکن در شهر جدید «تیس» نیز آغاز شده که یکی از پروژه‌های مهم اسکان است که برای مردم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام شده است.

وی تصریح کرد: تأمین مسکن در شهر جدید «تیس» ظرفیتی است که برای گسترش جمعیت در آینده سواحل مکران، دنبال می‌شود، حذف حاشیه نشینی در چابهار، ایجاد قابلیت زیست و کیفیت برای واحدهای مسکونی مردم، راه دسترسی مردم به بندر در طرح جامع شهر چابهار که اخیراً تصویب شد نیز طی ۲ سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.