| کد خبر: 225102 |

◄ ساخت و ساز بی رویه ویلا باغها به ضرر کشاورزی آذربایجان غربی است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد بی رویه و حتی غیر مجاز خانه باغ هایی در اطراف شهرهای استان بودیم که این به ضرر استان و کشاورزی است.

تین نیوز

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد بی رویه و حتی غیر مجاز خانه باغ هایی در اطراف شهرهای استان بودیم که این به ضرر استان و کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان کشاورزی است، تصریح کرد: زمین کشت در استان محدود است و ساخت و ساز بی رویه نیز در زمین های کشاورزی موجب تخریب و تجزیه باغ ها و از بین رفتن اشتغال در درازمدت می شود.
حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه تخریب خانه باغ های ساخته شده علاج کار نیست، اظهار کرد: برای مقابله با رویش قارچ گونه خانه باغ ها در دل زمین های کشاورزی باید از ساخت این خانه ها با عدم صدور مجوز ساخت و نظارت دستگاه های مربوطه پیشگیری کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ساخت وساز خانه باغ ها با رعایت قانون و به دور از ویلا سازی باشد حتی موجب آبادانی روستاها نیز می شود، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید بدانند هزینه اجتماعی و اقتصادی پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی کم تر از تخریب باغات است.
وی ادامه داد: در حال بررسی راهکارهای مناسب جهت عدم تخریب خانه باغ های قبلی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و جدید در باغ ها هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.