| کد خبر: 225101 |

◄ ۱۷۰۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی ثبت ملی شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در استان ثبت ملی شده که پنج درصد کل آثار کشور را شامل می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در استان ثبت ملی شده که پنج درصد کل آثار کشور را شامل می‌شود.

جلیل جباری روز چهارشنبه در جلسه گردشگری مهاباد افزود: از مجموع ۳۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده در سطح کشور بیش از هزار و ۷۰۰ مورد متعلق به استان آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تمام حمام، قلعه ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال هم ثبت ۹۱ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی، ملموس و ناملموس تاریخی استان ضمن تعیین حریم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری در بخش سرمایه گذاری طرح‌های گردشگری نیز گفت: بیشتر مشکلات مربوط اخذ مجوز طرح‌های گردشگری مربوط به سایر ارگان های دولتی بوده که باعث محدودیت در مسیر احداث و راه اندازی آنها شده است.

وی اضافه کرد: جواب استعلام‌های مورد نیاز که توسط سرمایه گذار در اختیار ارگان‌های دولتی قرار می‌گیرد در برخی موارد بیش از یک سال طول می‌کشد که موجب شده روند احداث آنها با مشکلاتی روبه رو شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۵۰ پروژه گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کل استان در حال ساخت و تکمیل هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.