| کد خبر: 225061 |

بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور با همراهی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار است پروژه‌های توسعه سواحل مکران مورد بررسی قرار گیرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور با همراهی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار است پروژه‌های توسعه سواحل مکران مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفر امروز معاون اول رئیس جمهور با همراهی وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار اظهار داشت: قرار است در این سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس‌جمهور بازدیدی را از بندر چابهار داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در این سفر پیش‌بینی شده بابت جلسه‌ بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران است تا مهمترین اقدامات انجام گرفته در قالب گزارش ارایه و مورد بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقداماتی که برای سواحل مکران انجام داده مربوط به پروژه‌های بندر چابهار است و در این زمینه ظرفیت این بندر از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار که تعدادی پروژه روبنایی تکمیل و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین کریدور لجستیکی یا دسترسی بندر به پسکرانه کماکان در بندر چابهار در حال انجام است. قرار است در این سفر معاون اول رئیس جمهور در جریان آخرین اقدامات قرار گیرند.

محمد راستاد با اشاره به اهمیت بالای نقش‌آفرینی توسعه سواحل مکران برای سازمان بنادر و وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی نقش‌آفرینی ویژه در توسعه سواحل مکران است. در همین زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور برای پوشش سواحل مکران ابتدا برای هرمزگان تکمیل و پس از تطبیق برای استان سیستان و بلوچستان هم در حال انجام است تا به طور کلی این مطالعات این سواحل را پوشش می‌دهند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: به همین خاطر برای این اتفاق برنامه عمل را در کل سواحل مکران در دستور کار داریم. در همین راستا برنامه این است که یک بندر دیگر را در سواحل مکران برای افق‌های آتی حمل و نقل دریایی کشور داشته باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.