| کد خبر: 225050 |

نصب یک فروند اسکله فلزی در بندر گاه خمیر

مدیر کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان از نصب یک فروند اسکله فلزی در بندرگاه خمیر خبرداد و گفت :ایجاد اشتغال و رونق معیشت مردم منطقه، جذب توریسم دریایی، ارتقاءایمنی گردشگری درتالاب بندر خمیر از مهمترین اهداف جانمایی و نصب این اسکله فلزی است.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نصب یک فروند اسکله فلزی در بندرگاه خمیر خبرداد و گفت :ایجاد اشتغال و رونق معیشت مردم منطقه، جذب توریسم دریایی، ارتقاءایمنی گردشگری درتالاب بندر خمیر از مهمترین اهداف جانمایی و نصب این اسکله فلزی است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به موقعیت خاص و منحصر بفرد شهرستان بندر خمیر اظهار داشت: چشم اندازهای طبیعی و خدادادی بی نظیر همچون جنگل های مانگرو خودمولفه مهمی بود تا ضمن تقویت گردشگری ایمن درتالاب بندر خمیر و همچنین جذب توریست دریایی بتوانیم اقدامی درجهت ایجاد اشتغال ورونق معیشت مردم منطقه که از این نعمت خدادادی ( تالاب خمیر ) ارتزاق می کنند انجام دهیم .

وی افزود: بر اساس مطالعات و جانمای های صورت گرفته به منظور تحقق این هدف یک فروند اسکله شناور با کاربری گردشگری دریایی  دردستور کار این اداره کل قرارگرفت که پس از انجام مراحل جانمایی، ساخت این اسکله بدست توانمند متخصصان داخلی آغاز و پس از انتقال دراین بندرگاه نصب شد.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی این اسکه شناور اظهار داشت : این اسکه از جنس بدنه فولاد دریایی به طول۲۰ ،عرض ۵ و آبخور  ۳ متر با هزینه کرد ۱۵.۵ میلیارد ریال ساخته شده است .

وی در پایان گفت: شهرستان تالابی بندر خمیر در  فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بندرعباس واقع شده و این شهرستان به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) دارای ظرفیت های تجاری و گردشگردی منحصر به فردی است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.