| کد خبر: 224947 |

کرونا بیش از ۲۰ سال رشد ترافیک هوایی را به یک باره نابود کرد

گزارش جدیدی درباره فعالیت خطوط هوایی جهان نشان می دهد که رشد تردد مسافران شرکت های هواپیمایی طی بیش از دو دهه به یک باره در سال ۲۰۲۰ نابود شد.

تین نیوز

 گزارش جدیدی درباره فعالیت خطوط هوایی جهان نشان می دهد که رشد تردد مسافران شرکت های هواپیمایی طی بیش از دو دهه به یک باره در سال ۲۰۲۰ نابود شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، گزارش جدیدی درباره فعالیت خطوط هوایی جهان نشان می دهد که رشد تردد مسافران شرکت های هواپیمایی طی بیش از دو دهه به یک باره در سال 2020 نابود شد.

شرکت سیریوم که اطلاعات مربوط به سفرها را تجزیه و تحلیل می کند، در این گزارش نوشت: همه گیری کرونا و عواقب آن رشد تردد مسافران شرکت های هواپیمایی طی 21 سال را در عرض چند ماه از بین برد و امسال میزان ترافیک هوایی را به سطحی رساند که آخرین بار در سال 1999 دیده شده بود.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: در مقایسه با سال گذشته، تردد مسافران در سال 2020، 67 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، فقط 2.9 تریلیون "کیلومتر درآمد مسافر"RPK  در سال 2020، در مقابل 8.7 تریلیون در سال 2019 ثبت شده است. RPK به عنوان معیاری برای ترافیک خطوط هوایی استفاده می شود.

صنعت هوانوردی جهانی به شدت تحت تأثیر بیماری همه گیر ویروس کرونا قرار گرفت چرا که کشورها برای جلوگیری از شیوع این بیماری مرزهای خود را بستند.

طبق داده های سیریوم، شرکت های هواپیمایی از 1 ژانویه تا 20 دسامبر سال 2020، 16.8 میلیون پرواز انجام دادند که بسیار پایین تر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال 2019، یعنی 33.2 میلیون پرواز بوده است.

به گفته سیریوم، بیش از 40 شرکت هواپیمایی فعالیت خود را به طور کامل متوقف کردند و کارشناسان انتظار دارند که خطوط هوایی دیگری در سال 2021 نیز به کار خود پایان دهند.

بر اساس گزارش سیریوم، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای شمالی "سریعترین مناطقی" هستند که خود را در مسیر طولانی بهبود این وضعیت قرار داده اند.

این روند در لیست شلوغ ترین فرودگاه های سیریوم که تحت سلطه فرودگاه های ایالات متحده و چین قرار دارد، منعکس شد.

بنا بر این گزارش، پروازهای بین المللی 68 درصد در مقایسه با سال 2019 کاهش یافت، در حالی که سفرهای داخلی 40 درصد کاهش نشان داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.