| کد خبر: 224940 |

استاندار: ۴۰ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در کردستان زیر بار می‌رود

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های مسوول به ویژه راه و شهرسازی تمام همت خود را بکار گرفته‌اند در ۶ ماهه اول سال آینده ۴۰ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در محدوده استان زیر بار ترافیک برود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

تین نیوز

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های مسوول به ویژه راه و شهرسازی تمام همت خود را بکار گرفته‌اند در ۶ ماهه اول سال آینده ۴۰ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در محدوده استان زیر بار ترافیک برود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های کردستان اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، ۷۵ درصد کشته‌های تصادفات در محورهای کردستان مربوط به کریدور شمال - جنوب بوده و بنابراین اجرای این پروژه بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در اجرای این پروژه به تعهدات خود عمل نکرده است، افزود: چند قطعه از کریدور باید امسال زیر بار ترافیک می‌رفت که این اتفاق نیفتاد و حتما عدم اجرای این قطعات از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان، ساخت راه هزینه‌بردار و زمان‌بر است و کارهای زیادی در حوزه راه و زیرساخت در کردستان انجام شده اما بخشی از این پروژه‌ها نهایی نشده و به بهره‌برداری نرسیده است.

مرادنیا بر لزوم شناسایی، اولویت‌بندی و رفع نواقص جاده‌های استان برای جلوگیری از افزایش تصادفات تاکید کرد و اظهار داشت: برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز باید به طور جدی در دستور کار دستگاه‌ها از جمله راهداری قرار گیرد، ضمن اینکه در برخی محورها با هزینه‌ای کم می‌توان نواقص موجود را رفع کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری نیز مکلف است در زمینه رفع نواقص معابر درون شهری و نصب دوربین به دستگاه‌های دیگر کمک کند، یادآور شد: آمار کشته‌های درون شهری استان نگران‌کننده است و باید ضمن ایجاد سرعت‌گیر، اقدام به نصب دوربین کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم با اشاره به اینکه ۲۸۱ کیلومتر بزرگراه و ۶ هزار و ۵۵ کیلومتر راه‌ روستایی در استان وجود دارد، افزود: به ازای هر کیلومتر بزرگراه یک تصادف در استان روی می‌دهد و بیشترین آمار وقوع تصادفات توسط افراد مقصر، در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال است.

محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان، آمار تصادفات ۱۱درصد کاهش داشت، یادآور شد: در همین مدت تصادفات منجر به فوت ۷.۸ درصد افزایش یافته است و تصادف وسایل نقلیه سنگین هم سه درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در محور سنندج - کامیاران محدوده گردنه مروارید و محور صاحب به سقز تصادفات زیادی اتفاق می‌افتد که قرار شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به نصب علایم ایمنی و حفاظ اقدام کند اما مسوولیت آن را نپذیرفته‌اند و شرکت ساخت و توسعه مسوولیت آن را برعهده گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه ۲.۵ کیلومتر محور صاحب به سقز به دلیل نبود علائم ایمنی، تصادفاتی خطرناکی روی می‌دهد، افزود: امیدواریم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده‌ای کشور آن را اجرا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.