| کد خبر: 224899 |

◄ درخواست بودجه 12 هزار میلیارد تومانی مترو برای سال ۱۴۰۰

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو تهران از درخواست بودجه 12 هزار میلیارد تومانی جهت تدوین برنامه‌های شرکت مترو برای سال 1400 خبر داد.

تین نیوز

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو تهران از درخواست بودجه 12 هزار میلیارد تومانی جهت تدوین برنامه‌های شرکت مترو برای سال 1400 خبر داد.

به گزارش تین نیوز، امیرعباس رضایی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو تهران درباره بودجه مترو اظهارداشت: برنامه سال 1400 با عنایت به اسناد بالادستی از جمله برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران و نیز لزوم تحقق برنامه‌های کلان شرکت مترو مطابق با سند راهبردی افق 1409 تنظیم و تدوین شده است. در کنار این ملاحظات، البته چالش‌های پیش رو در اجرای ماموریت‌های محوله و همچنین میزان تحقق برنامه‌ها و بودجه سال 1399 که بر حسب اعتبارات جذب شده صورت گرفته نیز مدنظر بوده است.

وی افزود: منابع مالی لازم برای اجرای برنامه‌های سال پیش رو، بر اساس بودجه پیشنهادی به شهرداری، سهم اوراق مشارکت سال 1399 که مبلغ 1500 میلیارد تومان تعیین شده است، درآمدهاب ناشی از مجتمع‌های ایستگاهی و نیز سهم حمایتی دولت پیش‌بینی شده است که رقمی بیش از 12 هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. این بودجه در صورت تحقق، صرف تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده در خطوط 6 و 7 مترو، احداث پست برق، ساخت پایانه و پارکینگ و تامین ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو، به امکان آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شمالی خط 3 و توسعه شرقی خط 4 در سال 1400 اشاره کرد و گفت: در صورتی که شرایط تامین مالی اجازه دهد، فعالیت‌های ارزشمند دیگری را می‌‌توان در سال آینده آغاز و یا به سرانجام رساند که ثمرات آن شامل حال بخش قابل توجهی از شهروندان پایتخت و حتی ساکنان شهرهای اقماری تهران خواهد شد.

وی افزود: به هر حال برنامه اجرایی نهایی شده شرکت مترو برای سال 1400، بر اساس توانمندی‌های موجود و همچنین تحقق اهداف برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت تنظیم شده است و در صورت تامین به موقع منابع مالی، امکان اجرای صددرصدی آن وجود دارد. به تعبیر دیگر با توجه به تجربه‌ حاصل شده در زمینه سفرهای درون شهری در دوران کرونا، انتظار می‌رود حمایت‌های جدیتری در بخش توسعه مترو و تامین ناوگان حمل و نقل ریلی زیرزمینی صورت پذیرد تا سطح خدمات ارائه شده در مقوله حمل و نقل عمومی، به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء محسوسی پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.