| کد خبر: 224865 |

دریا و بندر؛ محل مناسبی برای تعامل بخش خصوصی و دولتی است

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با بیان اینکه اعمال تحریم ها شرایط سختی را برای سازمان بنادر به‌وجود آورده است، گفت: ضرورت دارد در حوزه دریایی و بندری با دنیا تعامل داشته باشیم.

تین نیوز

 رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با بیان اینکه اعمال تحریم ها شرایط سختی را برای سازمان بنادر به‌وجود آورده است، گفت: ضرورت دارد در حوزه دریایی و بندری با دنیا تعامل داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، افشین کلاهی با اشاره به اینکه تعامل بخش خصوصی و مجموعه های اقتصادی به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در اقتصاد ایران بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی در تمامی حوزه های اقتصادی بایستی روی ریل اصلی خود قرار گیرد و فعالان اقتصادی بتوانند از این پنجره فرصت به خوبی استفاده کرده و اقتصاد پویاتری را برای کشور به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: مشکلات در  حوزه های مختلف حتی بخش بندری و دریایی را نبایستی صرفا به دولت و حاکمیت مرتبط دانست، بلکه در برخی موارد ضعف از بخش خصوصی است که نتوانسته آنچنان که باید و شاید قدرتمند ظاهر شود و امکانات را به خوبی جذب کند.

 رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی است، خاطرنشان کرد: فرصت بسیار خوبی در حوزه دریایی و بندری برای بخش خصوصی وجود دارد و با توجه به اینکه پروژه های این حوزه بزرگ هستند ضرورت دارد، بخش خصوصی برای تحقق آن ها قدرتمند ظاهر شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند به خوبی فناوری و نوآوری را حوزه دریایی و بندری منتقل کنند، گفت: این اتفاق برای اقتصاد ایران نوید بخش است چرا که می توان به خوبی از ظرفیت بخش خصوصی در بخش کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه دریایی و بندری بهره برد.

کلاهی بر لزوم تشکیل میز مشترک بین بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد و گفت: این اتفاق موجب خواهد شد تا توانایی های بخش خصوصی ارائه، خواسته های دو طرف عنوان و به فهم مشترکی از سوی بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی رسید.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی انتظار رونق بیشتر حوزه دریایی و بندری اشتباه است چراکه تحریم ها شرایط بسیار سختی را رقم زده است، افزود: ضروری است در حوزه دریایی و بندری با دنیا تعامل داشته باشیم چرا که این مسئله موجب خواهد شد تا شاهد رونق در این بخش باشیم و همچنین پای سرمایه گذاران خارجی به کشور باز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.