| کد خبر: 224831 |

پل های عابر شهر تهران ایمن می شود

یک فوریت طرح عبور ایمن شهروندان تهران از پل‌های عابر پیاده با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید و شهرداری موظف به تامین روشنایی و دسترسی ایمن شهروندان شد.

تین نیوز

یک فوریت طرح عبور ایمن شهروندان تهران از پل‌های عابر پیاده با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید و شهرداری موظف به تامین روشنایی و دسترسی ایمن شهروندان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه طرح عبور ایمن شهروندان تهران از پل‌های عابر پیاده با ۱۶ موافق به تصویب رسید. علی اعطا سخنگوی شورای شهر و پیشنهاد دهنده در خصوص ضرورت یک فوریت این طرح گفت: بحثی که مطرح است این است که بر مبنای ضوابطی که پل‌های عابر در نصب پل‌های تبلیغاتی دارند، مسیرهای دسترسی و روشنایی آنها ضوابطی داریم در شورا مصوب شده اما ایمنی مکفی شهروندان را فراهم نمی‌کند و پیام‌های متعددی مبنی بر ناایمنی و تونل وحشت شدن آن از سوی شهروندان بیان می‌شود.

وی افزود: این طرح با ۹ امضا در جهت بازنگری ضوابط ارائه شده تا در مصوبه پیشین شورا بازنگری شود و یک فوریت آن از این نظر است که این مطالبه بیش از ۲ سال مطرح شده و چون در انتهای دوره شورا هستیم و مشمول فراموشی نشود.

مرتضی الویری در مخالفت با این طرح گفت: اگر این طرح با این قالب فوریت تصویب شود دیگر هیچ لایحه و طرحی غیر فوریت ندارند، فوریت زمانی است که زیان جدی برای شهروندان وجود داشته باشد.

محمد سالاری در جایگاه موافق با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به مشکلی است که روزانه شهروندان با آن مواجه اند و کمپینی هم در این زمینه شکل گرفته است، گفت: پل‌های عابر فضای بی دفاع است و شهرداری با رویکرد صرف درآمدزایی این پل‌ها بخصوص برای جامعه زنان به تونل وحشت ایجاد شده است.

وی افزود: بحث بر سر این نیست که تبلیغات نشود بلکه می‌خواهیم فضای بی دفاع شکل نگیرد.

مناف هاشمی به عنوان نماینده شهرداری گفت: حدود یک ماه پیش در جلسه شورای شهرداران این موضوع رها شده را مطرح کردم و تاکید کردم که این مساله باعث ناامنی شدید می‌شود، و شهردار دستور رسیدگی داده است با توجه به ارائه این طرح در شورای شهر مشترکا با کمیسیون مربوطه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: با تامین روشنایی از ناامنی جلوگیری می‌کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.