| کد خبر: 224823 |

استفاده از انرژی های نو را در دستور کار قرار دهید

عضو شورای شهر با اشاره به استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و تاثیر آن بر کیفیت هوای تهران خطاب به شهردار گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک را در ساختمان های شهرداری بررسی کنید.

تین نیوز

عضو شورای شهر با اشاره به استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و تاثیر آن بر کیفیت هوای تهران خطاب به شهردار گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک را در ساختمان های شهرداری بررسی کنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری در جلسه امروز شورای شهر در قالب تذکر پیش از دستور به موضوع آلودگی هوای تهران گفت: از استاندار و دولت گله دارم که علی رغم گزارش‌های هواشناسی بر پایداری هوا و شدت این ورژن سخن گفته و لازم بوده فعالیت‌های شهر محدود شود، بعد از دو روز پیشنهاد استاندار درباره تعطیلی تصمیم گیری نشده و باید درباره سلامت مردم پاسخگو باشیم.

وی به موضوع توسعه نیروگاههای خورشیدی و پاک پرداخت و گفت: تهران از استفاده بی رویه از منابع انرژی نظیر بنزین، گازوییل، نفت و مازوت رنج می‌برد که سلامت همه مردم را تهدید می‌کند و این شرایط برای کلانشهرها غیرقابل تحمل است.

صدراعظم نوری ادامه داد که در این ارتباط جا دارد با جایگزین کردن انرژ ی های تجدید پذیر و تولید برق پرداخته شود که از نظر کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدام شود که اینکه یک شهر با کمترین آلودگی انرژی اداره شود.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نسبت به جانمایی کارشناسی از این فرصت استفاده شده و برآورده کننده نیاز واقعی شهر است.

وی ادامه داد: ایجاد سازوکار لازم برای الزام به نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمانی شهرداری تهران، و ساختمان‌های نوساز، ایجاد نیروگاههای خورشیدی با بیش از یکصد کیلووات تولید که بدون قطع درخت از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: آنچه که انتظار می ورد این است که شهردار دستور بررسی اقدام لازم را در ساختمان‌های شهرداری و طراحی و اجرای اکوپارک و الزام در صدور پروانه را بررسی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.