| کد خبر: 224821 |

نسبت به قطع استفاده مازوت در نیروگاههای اطراف تهران اقدام کنید

عضو شورای شهر با اشاره به افزایش شدت آلودگی هوا در روزهایی که مدارس، دانشگاهها تعطیل و ادارت نیمه تعطیل است، گفت: با توجه به جایگاه قانونی خود نسبت به جلوگیری از مصرف سوخت مازوت اقدام کنید.

تین نیوز

عضو شورای شهر با اشاره به افزایش شدت آلودگی هوا در روزهایی که مدارس، دانشگاهها تعطیل و ادارت نیمه تعطیل است، گفت: با توجه به جایگاه قانونی خود نسبت به جلوگیری از مصرف سوخت مازوت اقدام کنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود از ارسال نامه‌ای خطاب به عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: بر اساس قانون هوای پاک مسئولیت هوای پاک برعهده سازمان محیط زیست است.

نژاد بهرام گفت: در این نامه آمده است بر اساس تعیین اطلاعات واصله پیرامون استفاده از سوخت مازوت که از خطرناک‌ترین سوخت‌ها فسیلی است در نیروگاههای کشور سلامت شهروندان تهرانی در شرایط کرونایی به مخاطره افتاده و با توجه به تذکر جدی وزارت بهداشت و مصاحبه اخیر جنابعالی مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در برخی نیروگاه‌های اطراف تهران درخواست می‌کنم نسبت به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاههای شهید رجایی قزوین و منتظر قائم را که فعالیت آنها آثار آن بر جدی آن بر سلامت مردم دارد، در جایگاه و وظیفه قانونی نسبت به جلوگیری از مصرف سوخت اقدام لازم را صورت دهید.

وی افزود: هرنوع مماشات در این باره با توجه به با عنایت نظام بر تامین سلامت مردم پذیرفتنی نیست.

نژادبهرام گفت: با توجه به اینکه شدت آلودگی هوای تهران به حدی است که به واسطه شرایط کرونایی مدارس و دانشگاه‌ها و حتی ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند ادامه چنین وضعیتی و ورود چنین آلودگی برای شهروندان غیر قابل پذیرش است و لازم است در اسرع وقت نسبت به قطع سوخت مازوت در نیروگاههای اطراف شهر تهران اقدام کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.