| کد خبر: 224811 |

اتصال ریلی چهارمحال و بختیاری به راه آهن سراسری در سال ۱۴۰۰

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مدیران ارشد استان، اتصال ریلی این استان به راه آهن سراسری در سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مدیران ارشد استان، اتصال ریلی این استان به راه آهن سراسری در سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در جلسه با مدیران ارشد استان که استاندار، مجمع نمایندگان استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیران کل راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای حضور داشتند؛ زیر ساخت های ارتباطی و جاده ای به عنوان مهمترین موضوع مطرح شد.

وی افزود: بر این اساس و با قول وزیر راه و شهرسازی، راه آهن استان به عنوان مهمترین زیرساخت ارتباطی و اصلی ترین مطالبه مردم استان در سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با پیگیری های مداوم رئیس سازمان برنامه و بودجه و تآمین اعتبار مناسب این پروژه در سال جاری و پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال آینده و همچنین با روند خوب پیشرفت راه آهن استان، امیدواریم سال آینده شاهد بهره برداری از این زیرساخت مهم استانی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب کشور از طریق خط راه آهن استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: چون مطالعات این خط ریلی از سال های گذشته انجام شده، مقدمات ادامه این مسیر به جنوب کشور از طریق ایستگاه شهر سفیددشت نیز انجام شود.

مقصودی مشکلات ساکنین محلات مسکن مهر در استان به خصوص شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان را از دیگر موضوعات مطرح شده خواند و گفت: با توجه به اینکه سال هاست مردم در این محلات ساکن شده اند و هنوز برخی زیرساخت ها فراهم نشده، با دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین هزینه ها، ظرف ماه های آینده با فراهم شدن زیرساخت های لازم همچون جدول کشی، آسفالت و مسیل های آب، به شهرداری ها تحویل می شوند.

وی به طرح مسأله بزرگراه شهرکرد ـ خوزستان و تکمیل چهارخطه های استان در این جلسه نیز اشاره کرد و گفت: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، تکمیل ۴ خطه شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان و ۴ خطه بروجن ـ مبارکه تا سال آینده انجام می گیرد.

مقصودی با اشاره به مشکل پروازهای فرودگاه شهرکرد نیز گفت: در این نشست دلایل توقف پروازهای این فرودگاه بررسی و مقرر باشد با کار کارشناسی در خصوص مشکلات فرودگاه و بررسی توسعه آن، افزایش پروازها در دستور کار قرار گیرد.

تأمین اعتبار در خصوص بهسازی محورهای روستایی، اصلاح راه های زیرساختی و صنعتی، تأمین اعتبار در خصوص بافت فرسوده و طرح های بازآفرینی شهری، تکمیل تونل های استان، رفع نقاط حادثه خیز از دیگر موارد مطرح شده توسط نمایندگان استان در این دیدار بود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.