| کد خبر: 224735 |

امام جمعه تبریز بر بازگشایی مسیر ریلی جلفا - نخجوان تاکید کرد

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش بی‌بدیل حمل و نقل ریلی در حمل بار و جابجایی مسافر، بر استفاده از موقعیت ایجاد شده و بازگشایی مسیر ریلی جلفا - نخجوان به منظور افزایش همکاری‌ها تاکید کرد.

تین نیوز

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش بی‌بدیل حمل و نقل ریلی در حمل بار و جابجایی مسافر، بر استفاده از موقعیت ایجاد شده و بازگشایی مسیر ریلی جلفا - نخجوان به منظور افزایش همکاری‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان و جمعی از کارکنان این اداره کل با وی، افزود: توسعه هر کشوری وابسته به حمل و نقل آن کشور بوده و در این زمینه حمل و نقل ریلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تشبیه حمل و نقل ریلی به کتاب، اظهار داشت: در دوران کنونی با وجود پیشرفت های اساسی در دسترسی مردم به انواع اطلاعات و کتب مجازی در شبکه های اجتماعی همانطور که کتاب همواره از جایگاه بالایی در بین علاقه مندان برخوردار بوده و هیچ چیز جای کتاب و کتابخوانی را نمی گیرد در حمل و نقل هم با وجود پیشرفت های حاصل شده در زمینه تکنولوژی های حمل و نقل و راه های حمل و نقلی، هیچ چیز جای قطار را نمی گیرد.

حجت الاسلام آل هاشم، اظهار کرد: همانطور که کتاب ماندگار است قطار هم همواره ماندگار خواهد بود.

وی بر پیگیری اتصال راه آهن بستان آباد به تبریز و اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه فعلی راه آهن و لزوم ارایه خدمات هر چه بیشتر به مردم به ویژه در فصل برودت هوا تاکید کرد.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان نیز در این دیدار با تشریح موقعیت راه آهن منطقه آذربایجان در بین نواحی کل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: راه آهن این منطقه از نظر طول خط با ۸۱۴ کیلومتر خط آهن و از نظر کیلومتر خط معادل با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن به عنوان بزرگترین ناحیه در کشور محسوب می شود.

محمدرضا قربانی، با اشاره به موقعیت راهبردی این اداره کل در همجواری با کشورهای ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان و نقش بسیار موثر آن در تامین نیازهای اساسی کشور از طریق مرز ریلی منطقه آذربایجان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: توجه کیفی به ارایه خدمات هر چه بهتر در زمینه جابجایی مسافر و حمل و نقل کالا، تلاش برای توسعه و گسترش همکاری های بین المللی با کشورهای همجوار و تسهیل زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا از کشور از جمله راهبردهای کلان این اداره کل است.

وی اظهار داشت: این اداره کل در راستای پیشبرد اهداف حمل و نقل ریلی نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان ارشد استانی به ویژه نماینده ولی فقیه در استان است.

مدیر روابط عمومی راه آهن منطقه آذربایجان نیز در این دیدار با بیان ویژگی های اداره کل راه آهن آذربایجان گفت: این اداره کل به عنوان اولین راه آهن رسمی کشور از سال ۱۲۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و با ۱۰۵ سال قدمت به عنوان اولین خط آهن رسمی کشور و دارنده اولین خط آهن برقی ایران در مسیر تبریز- جلفا با ۱۴۶ کیلومتر و تبریز- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با ۴۶ کیلومتر است.

ناصر اسگندریان، افزود: این اداره کل با داشتن اولین قطار ویژه دانشگاهی در مسیر تبریز- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که روزانه بطور میانگین چهار هزار دانشجوی دختر و پسر را جابجا می کند و سه اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران (ساختمان های ایستگاه های تبریز، مراغه و پیام مرند) از جایگاه تاریخی ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه راه آهن منطقه آذربایجان خدمات حمل و نقل ریلی ایمن و بدون حادثه را به مردم استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زائران امام رضا(ع) ارایه می دهد، اظهار داشت: حمل و نقل ریلی با ویژگی های ذاتی خود مانند مصرف مناسب انرژی، ایجاد امنیت، ارزانی سفر، استهلاک کم، اشغال کم محیط، حمل و نقل انبوه، ایجاد اشتغال و تامین ایمنی بالا نقش به سزایی در توسعه همه جانبه استان ایفا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.