| کد خبر: 224731 |

بازدید مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای خوزستان

سرعت غیرمجاز یکی از علت های اصلی بروز تصادفات است به همین دلیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه ریزی های خود ارتقاء ایمنی جاده های کشور را در دستور کار دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای استان خوزستان بازید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، مجید صباغ زاده در جریان بازید از محور اهواز - بندر امام خمینی (ره) و پروژه ایمن‌سازی نقطه حادثه خیز گردنه آب امیری در شهرستان بهبهان اظهار داشت: سرعت غیرمجاز یکی از علت های اصلی بروز تصادفات است به همین دلیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه ریزی های خود ارتقاء ایمنی جاده های کشور را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این راستا برنامه ریزی هایی برای اجرای پروژه خود معرف کردن و بخشنده کردن جاده ها انجام شده است که از جمله آن می توان به اجرای گسترده پروژه های اصلاح شیب شیروانی و ارتقاء حفاظ میانی در سطح آزادراه های کشور اشاره کرد.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: اجرای اصلاح شیب شیروانی بر اساس اولیت راه های شریانی در جاده هایی که شاهد واژگونی خودرو و خروج از محور هستیم در حال اجرا است.

صباغ زاده با اشاره به اجرای ارتقاء حفاظ میانی در سطح آزادراه های کشور گفت: در اجرای این پروژه، حفاظ های میانی گاردریل دو موج به حفاظ های بتنی مفصلی ارتقاء پیدا می کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های اجرا شده در حوزه بهبود شرایط ترافیکی به ویژه در تقاطع ها و نقاط پرحادثه، اجرای روشنایی نقطه ای است که سعی شده با توجه به منابع اعتباری، پروژه های روشنایی به صورت نقطه ای در جاده های کشور اجرا شوند.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین بر حفظ و صیانت حریم راه ها به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: به این منظور سامانه ای از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعریف شده است که صاحبان پروژه های ساخت و ساز به منظور اخذ مجوز باید اطلاعات مورد نیاز را در آن ثبت کنند.

صباغ زاده اظهار کرد: تمامی ادارات کل راهداری و حمل و  نقل جاده ای در سطح کشور طبق این سامانه مجوزها را صادر می کنند.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.