| کد خبر: 22473 |

در مراسم رونمایی از طرح برچسب سرویس مدارس شهر تهران اعلام شد:

◄ ضوابط جدید استفاده از سرویس مدارس و برخورد با رانندگان متخلف

تین نیوز | در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدرسه نشست خبری با حضور مسئولان تاکسیرانی، حمل ونقل وترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش برگزار شد که با پرسش و پاسخ خبرنگاران همراه بود.

به گزارش تین نیوز، چرا رونمایی از برچسب سرویس مدارس دو هفته پیش انجام و توزیع آنها امروز صورت می گیرد پرسشی بود که یکی از خبرنگاران در ابتدای جلسه مطرح کرد.  مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ اظهار داشت:در سال های گذشته رونمایی از برچسب سرویس مدرسه اواخر مهر ماه انجام می گرفت اما در سال 93 با همت و تلاش سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش شهر تهران شاهد این رخداد، پیش از آغاز سال تحصیلی هستیم.

مظفر با بیان اینکه برنامه ریزی در این رابطه از دو ماه گذشته آغاز شده است، گفت: رونمایی باید پیش از مهر ماه صورت می گرفت که خوشبختانه این کار به خوبی انجام شد.

وی افزود: رونمایی ازبرچسب سرویس مدرسه به منظور معرفی و شناسایی هولوگرام یا آرم جدید به پدر و مادران انجام شد تا سرویس مدارس با آرم جدید با ایمنی بیش از گذشته، اقدام به سرویس دهی به آینده سازان کشور نمایند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس همه ساله افزایش می یابد و نرخ پیشنهادی در کمیسیون حمل ونقل شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ می گردد. بعضا مشاهده شده برخی رانندگان از نرخ مصوب تخطی کرده اند که قطعا دارندگان برچسب در صورت مشاهده و گزارش با برخورد جدی سازمان روبرو خواهند شد.

مظفر از بررسی ساماندهی وضعیت آژانس ها خبر داد و گفت: دبیرستان های دخترانه در سال تحصیلی 93 ازسرویس دهی رانندگان خانم آموزش دیده برای جابجایی برخوردار خواهند شد.

در  ادامه نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص نظارت بر حسن جریان ترافیک و انجام کار سرویس های مدرسه گفت: پلیس بر اساس نوع وظیفه ، نظارت بر کنترل ترافیک شهر تهران وعملکرد سرویس مدارس را به انجام می رساند.

سرهنگ سید تیمور حسینی با بیان اینکه در تمام سال نظارت بر عملکرد سرویس مدارس را رصد خواهم کرد، گفت: نظارت و کنترل را به صورت کاملا جدی دنبال می کنیم و  پلیس امیدوار است سال تحصیلی 93-94یکی از بهترین سال های تحصیلی در تهران باشد.

وی گفت: نحوه بر خورد پلیس با تخلفات تعریف شده است و وظیفه ما ممانعت از فعالیت رانندگان خاطی از چارچوب قانون بوده ضمن آنکه تلاش شده تا برخورد به گونه ای باشد تا کمترین آسیب روانی به دانش آموزان وارد نشود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران از وجود دو دسته از رانندگان حاضر در سرویس مدارس سخن به میان آورد و افزود: دسته ای از رانندگان که کلیه مراحل قانونی دریافت برچسب را گذرانده اند و گروهی دیگر که به صورت کامل به این مهم نپرداخته اند که پلیس قطعا از ادامه کار دسته دوم جلوگیری خواهد کرد.

تیموری گفت: در اجرای قوانین، پلیس خط قرمزهایی را تعریف کرده که چنانچه هریک از رانندگان سرویس مدارس به تکرار تخلفی مبادرت ورزد قطعا با ابطال کارت سرویس مدرسه اعمال قانون خواهد شد و نکته قابل ذکر آنکه کنترل، آموزش و نظارت کاری چند جانبه است و پلیس ظرف 15 روز ابتدایی آغاز سال تحصیلی به دقت کنترل ترافیک اطراف مدرسه ها را مدیریت خواهد کرد.

در ادامه نشست خبری رئیس آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدیران مدارس ملزم به استفاده از سرویس های هستند که دارای برچسب جدید تاکسیرانی اند،گفت: از تمام ظرفیت تاکسیرانی و پلیس در ارتقای خدمت رسانی و تامین ایمنی دانش آموزان در آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

چهار بند اظهار داشت: مسئولیت نظارت بر سرویس مدارس بر عهده انجمن اولیا و مربیان و مدیر اجرایی سرویس مدارس خواهد بود و به هیچ وجه مجوز استفاده از سرویس مدارس بدون درج آرم جدید، به منظور ارائه خدمات به دانش آموزان برای آنها صادر نشده است. در صورت سرپیچی از ضوابط اعلام شده ضمن برخورد با مدیر مدرسه با رانندگان نیز برخورد خواهد شد.

وی با تاکید هدف ایمن سازی خدمات رسانی به دانش آموزان در سطح مدارس با اجرای این طرح، گفت: ظرف چند روز آینده دفترچه راهنمای ضوابط استفاده از سرویس مدارس به والدین ارائه خواهد شد و این ضوابط در میان مدارس دولتی وغیر دولتی به صورت یکسان اعمال می شود.

رئیس آموزش وپرورش شهر تهران هدف دیگر از اجرای طرح را استاندارد سازی خدمات در بخش سرویس مدارس دانست و افزود:تلاش می شود تا ضوابط به خوبی رعایت گردد. 

جبار زادگان در این نشست از اهتمام معاونت حمل ونقل وترافیک در آموزش رانندگان سرویس مدارس خبر داد و تصریح کرد: آموزش در این حوزه به طور قطع یقین ادامه خواهد یافت زیرا با اشاعه آموزش در این بخش و تاثیر گذاری آن در ارتقای فرهنگ ،شاهد تاثیر گذاری آن طی سال های آتی خواهیم بود.

مقام مسئول حمل و نقل وترافیک شهر تهران گفت:توسط افسران راهنمایی و رانندگی کار آموزش به رانندگان انجام می گیرد و اساس مباحث اخلاقی و روان شناسی به آنها آموزش داده می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.