| کد خبر: 224728 |

به زودی کالاها از راه ارمنستان به ترکیه حمل می‌شود

به زودی حمل و نقل کالا از جمهوری آذربایجان و از راه ارمنستان و نخجوان به ترکیه امکان پذیر خواهد بود.

تین نیوز

الهام علی اف " گفت: به زودی حمل و نقل کالا از جمهوری آذربایجان و از راه ارمنستان و نخجوان به ترکیه امکان پذیر خواهد بود.

 رییس جمهوری آذربایجان امروز ( پنجشنبه ) در دیدار " حلوصی آکار " وزیر دفاع ترکیه و هیات نظامی همراه افزود: در آینده نزدیک ساخت راه آهن از منطقه " هورادیز" تا "زنگیلان"  و از آنجا تا مرز ارمنستان آغاز می شود و توجیه اقتصادی و فنی آن نیز در دست تهیه است.

  منطقه "هورادیز " و شهرستان " زنگیلان " جمهوری آذربایجان در قره باغ و در مرز جمهوری اسلامی ایران واقع است.

 علی اف با تاکید بر این که به ایجاد کوریدور حمل و نقل آذربایجان –ارمنستان -  ترکیه اهمیت خاص قایل هستیم ، اظهار داشت: دستورات اولیه نیز در این زمینه داده شده است.

 وی ابراز امیدواری کرد که ساخت این راه آهن حد اکثر ۲ سال طول خواهد کشید و بنا بر این نباید منتظر ساخت این خط ریلی شد و تا آن زمان کالاها را می توان با راه آهن تا منطقه هورادیز حمل و از این منطقه از طریق کامیون جابجا کرد .

  رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که تحقق این مساله مهم در دستور کار قرار می گیرد ، افزود : اطمینان دارم از این پس می توانیم کالاها را از جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان و نخجوان به ترکیه و بالعکس حمل کنیم.

  وی افزود : راه اندازی کوریدور حمل و نقل نخجوان جزو بیانیه  امضا شده ۱۰ نوامبر ( ۲۰ آبان ماه ) می باشد و این مساله تحقق خواهد یافت .

  روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ۲۰ آبان ماه گذشته بیانیه سه جانبه پایان جنگ و آتش بس در قره باغ را امضا کردند .

  جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده ششم مهر ماه توانست سرزمینهای اشغال شده خود از  سوی نیروهای ارمنستان در قره باغ را آزاد کند .

  یکی از مفاد بیانیه سه جانبه امضا شده از سوی روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان شامل راه اندازی مسیرهای حمل و نقل در منطقه و ایجاد کریدور میان مناطق غربی جمهوری آذربایجان و نخجوان می باشد .

  حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درر راس یک هیات  نظامی روز پنجشنبه به  باکو سفر کرده و در این سفر همچنین با گروهی از نطامیان ترک که در مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای کنترل آتش بس در قره باغ فعال خواهند بود، دیدار کرد .

  آکار را در این سفر " یاشار گولر " رییس ستاد کل ارتش ترکیه ، " امیت دیندار " فرمانده نیروی زمینی و "آدنان اوزبال " فرمانده نیروی دریایی این کشور همراهی کردند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.