| کد خبر: 224700 |

وزیر راه: بخشی از کریدور بزرگراهی جنوب کشور امسال بهره‌برداری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی در جنوب کشور ضروری است که بخشی از آن تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی در جنوب کشور ضروری است که بخشی از آن تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط بوشهر، کنگان و عسلویه به عنوان قطب انرژی کشور به شمار می‌روند که دارای راه‌های شریانی هستند و بهره‌برداری از این محورها در اولویت دولت و وزارت راه قرار دارد.

وی اظهارداشت: هم اکنون تامین اعتبار راه‌آهن بوشهر - شیراز - عسلویه و آزاد راه بوشهر - شیراز از پروژه‌های مورد توجه وزارت راه است که مجوز تامین مالی آنها از محل بازار سرمایه از بانک مرکزی دریافت شده‌است و انتظار می‌رود با این اقدام روند کار با شتاب بیشتری دنبال شود.

اسلامی یادآورشد: اعتباراتی که از بازار سرمایه گرفته می‌شود، موجب پیوستگی بهتر تامین مالی پروژه‌ها است تا بدون وقفه و زودتر پیگیری و اجرا شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه بنادر استان بوشهر بیان کرد: توسعه بندر کنگان مطالبه مردمی است که در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان مطرح و تصویب شد و اکنون طراحی آن انجام شده و توسط پیمانکار با اهتمام ویژه در دست اجرا است و تلاش می‌شود طبق  برنامه زمان‌بندی شده تپاجرا شود.

وی ادامه داد: ایجاد یک بندر خوب و با کیفیت که توان پهلوگیری کشتی‌های ۲۵۰۰ تنی را داشته باشد از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بندر کنگان است که تاثیر مستیقمی بر اقتصاد و معیشت مردم این مطقه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی عصر روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس وارد عسلویه شد و در جلسه‌ای با مدیران زیر مجموعه ایم وزارتخانه در استان بوشهر شرکت کرد.

محمد اسلامی امروز نیز از پروژه‌های این بخش درجنوب استان بوشهر بازدید و پس از آن عازم شهرستان فیروزآباد استان فارس شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.