| کد خبر: 224685 |

۱۳هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۳ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت به صورت اساسی است گفت:تاکنون حدود چهار هزار کیلومتر از جاده‌های کشور بهسازی شده است.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۳ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیازمند روکش آسفالت به صورت اساسی است گفت:تاکنون حدود چهار هزار کیلومتر از جاده‌های کشور بهسازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا اکبری چهارشنبه شب در جریان سفر یک روزه به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ۲۰ تا ۳۰ درصد از ۹ هزار کیلومتر جاده های کشور که نیازمند بهسازی هستند با خرابی بیشتری مواجه بوده که سال آینده بهسازی می شوند.

وی ادامه داد : امسال آسفالت و نگهداری هشت هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی و حدود سه هزار و ۵۰۰  کیلومتر ساخت و آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در برنامه ریزی این سازمان قرار گرفته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد : علی رغم مشکل تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه ها با امضای تفاهمنامه با شرکت های تولید قیر و تامین قیر به صورت اعتباری تا پایان آبان ماه امسال ۱۳ هزار کیلومتر بهسازی جاده در قالب پروژه های جهش تولید به اجرا درآمد که ۵۰ درصد بیشتر از برنامه تعریف شده سازمان بود .

اکبری ادامه داد : امسال رفع ۲۵۰ نقطه پرحادثه اولویت دار با اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۸۰ نقطه رفع شده است.

وی افزود : این عدد تا پایان سال به ۲۱۰ نقطه خواهد رسید و تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ نقطه حادثه خیز دیگر رفع می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بهره‌برداری از چند پروژه به بندر امام خمینی(ره) سفر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.