| کد خبر: 224657 |

۱۸پروژه در بندر امام خمینی(ره) بهره‌برداری شد

۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر امام خمینی(ره) از توابع شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان روز چهارشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.

تین نیوز

۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر امام خمینی(ره) از توابع شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان روز چهارشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها، درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه‌ی توسعه روساخت‌های بندری با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی بیان کرد: با استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مزیت‌های کم‌نظیر اقتصادی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ١٠ پروژه‌ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ١٠ هزار میلیارد به بهره‌برداری رسید.

عادل دریس افزود:همچنین با هدف افزایش توان و ظرفیت اماکن بندری و ارتقای ضریب ایمنی هشت پروژه عمرانی نیز از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار پنج هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌داری رسید.

وی گفت: بهره‌برداری از چهار باب انبار چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، پایانه مکانیزه غلات شماره سه بندرامام خمینی(ره)، احداث ۲ خط کارخانه تصفیه روغن خوراکی از اهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری است.

وی ادامه داد: همچنین تعمیر اساسی اسکله‌های ٣١ تا ٣۴، تعمیر اساسی خطوط راه‌آهن داخلی محورB و سیلو، عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی خورموسی و تثبت دایک برای استحصال پسکرانه اسکله یک تا ۶، ایستگاه آتش‌نشانی زمین‌های پشتیبانی بندرامام خمینی (ره)، تامین روشنایی باراندازهای خاکی و لایروبی در پایه اسکله‌های ٣٧ تا ٣٨ در محدوده بندر امام خمینی(ره) از جمله پروژه‌های عمرانی بنادر و دریانوردی خوزستان بود که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین‌های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه در بندر امام خمینی(ره)  در سفری یک روزه وارد خوزستان شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.